به گزارش مفتاح، تولیت آستان قدس رضوی(ع) با بیان اینکه مسئله اول کشور موضوع اقتصاد، معیشت و اشتغال جوانان است، گفت: امروز باید تلاش مسئولان در جهت رونق کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام باقر(ع) که در مهدیه سربیشه برگزار شد در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: تبیین و عبودیت انسان را آزاد می‌کند و رمز خروش شجاعانه و ایستادگی امام راحل و رهبر انقلاب در برابر مستکبران این است که این شخصیت‌ها از هر بند و تعلقی آزاد بودند و همگی بندگان خدا هستند.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان شیاطین نتوانستند شهدا را تطمیع کنند و آنها جان خود را برای رضای پروردگار و حفظ ارزش‌های الهی نثار کردند، افزود: شهید حججی و همه شهدایی که کوچه‌های این مرز و بوم به نام آنها مزین است آزادمردانی بودند که خود را از بندهای شیطان و تمایلات نفسانی آزاد کردند.

تولیت آستان قدس رضوی(ع) گفت: تهاجم گسترده دشمن به دین، جهاد، فرهنگ، ایثار و شهادت و ارزش‌های الهی به آن سبب شده است که مستکبران از قدرت آگاهی‌بخشی این ارزش‌ها در جامعه اسلامی آگاه شده‌اند.

رئیسی افزود: امروز مسئله اول کشور موضوع اقتصاد، معیشت و اشتغال جوانان است و مسئولان باید برای مغتنم شمردن فرصت خدمت‌رسانی به مردم از این فرصت استفاده کرده و خدمت‌رسانی به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنها را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام تلاش مسئولان با کمک دیگر آحاد مردم باید در جهت رونق کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشد چون فقر و مشکلات معیشتی مردم  به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی ما نیست.

رئیسی افزود: در حوزه گره‌گشایی مشکلات مردم همه مسئولان باید به‌دور از هرگونه جناح سیاسی با انسجام و اتحاد برای خدمت به مردم تلاش کنند همچنین تمام آحاد مردم با کمک مسئولان باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق کسب و کار در کشور همکاری و تلاش کنند.

وی با یادآوری اینکه پیشرفت کشور در گروی روحیه جهادی و انقلابی مردم است اظهار داشت: اگر روحیه جهادی سست شد آنگاه پیشرفت در عرصه‌های مختلف متوقف می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی تدین و ارزشمداری ملت ایران را سرمایه‌ای عظیم برای کشور خواند و گفت: شعارهای بشردوستانه و اقدامات غرب در کمک به کشورهای آفریقایی با هدف تحقق منافعشان است اما در آموزه‌های اسلام و سیره زندگی معصومین(ع) توجه به دیگران تنها برای رضای خدا بوده نه کسب منافع بیشتر و یا جلب توجه دیگران.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی