16:00 1396/06/06

به گزارش مفتاح، نماینده مردم درود در مجلس با بیان اینکه بیکاری سن ازدواج را بالا برده گفت: بیکاری نهاد خانواده را با چالش روبرو می‌کند.

مجید کیان‌پور نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 6 شهریور) در صحن علنی پارلمان در نطق میان دستور خطاب به رئیس‌جمهور، اظهار داشت: بیکاری درد کهنه‌ای است که وقتی نام از آن بر سر زبان می‌آید همگان را آزار می‌دهد، روز به روز به تعداد بیکاران به ویژه بر بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزوده می‌شود.

وی افزود: در شرایط حاضر بیکاری سبب گرایش جوانان حتی تحصیل کردگان دانشگاهی به مشاغل کاذب شده است.

نماینده مردم دورود در مجلس با بیان اینکه عدم وجود برنامه جامع برای اشتغالزایی مشکلات جوانان را دو چندان کرده است، تصریح کرد: طرح‌های اشتغالزا استان‌ها نیز به دلیل عدم حمایت مالی و پیچ و خم‌های اداری و سازمانی نیمه‌کاره مانده و راه به جایی نمی‌برند.

کیان‌پور با تاکید بر اینکه پیامد‌های منفی بیکاری جوانان فقط متوجه خود آنها نیست، گفت: بلکه ضرر و زیان بیکاری جوانان بیش از هر چیز متوجه کشور است. خانواده‌ها از بیکاری جوانان رنج می‌برند.

وی با ابراز اینکه آسیب‌های روانی ناشی از بیکاری روح و روان جوانان را آزار می‌دهد، ادامه داد: به دلیل نبود شغل سن ازدواج جوانان به شدت بالا رفته و از سوی دیگر آمار طلاق سیر صعودی یافته که این موضوع در آینده‌ای نه چندان دور نهاد خانواده را با چالش‌های عدیده‌ای  مواجه خواهد کرد.

نماینده مردم دورود در مجلس با تاکید بر اینکه حال و روز صنعت خوب نیست، اظهار داشت: بسیاری از صنایع به ویژه استان‌های کمتر برخوردار به تعطیلی کشیده شده‌اند و یا در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند که اکثر صنایع استان لرستان چنین وضعیتی دارند.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی