13:35 1396/06/06

به گزارش مفتاح، منابع صهیونیستی اعلام کردند نخست‌وزیر لبنان از بیم به راه افتادن جنگ سوم علیه این کشور، در تلاش است جلوی ایران را بگیرد تا کارخانه تولید موشک برای حزب‌الله در لبنان تأسیس نکند.

منابع سیاسی و امنیتی تل‌آویو اعلام کردند«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان به شدت در حال تلاش است تا مانع از آن شود که حزب‌الله اقدام به ایجاد کارخانه اسلحه‌سازی در لبنان کند؛ کارخانه‌ای که به ادعای صهیونیست‌ها برای تولید موشک‌های دقیق به کار برده می‌شود تا حزب الله از آنها برای رویایی آینده با رژیم صهیونیستی استفاده کند.

روزنامه «رأی‌الیوم» در گزارشی در این باره نوشت: «یوسی یهوشواع » تحلیلگر روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعلام کرد مخالفت الحریری با این موضوع، از ترس شدید آن است که اسرائیل جنگ سومی علیه لبنان به راه بیندازد که تمام اراضی این کشور را شامل شود و لبنان را به صدها سال قبل بازگرداند؛ همانگونه که «یسرائیل کاتز» وزیر ارتباطات و اطلاعات رژیم صهیونیستی تهدید کرده است.

علاوه بر  این، اظهارات «آویگدور لیبرمن» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی که هفته گذشته گفت این رژیم اجازه ایجاد هم‌چین کارخانه‌ای را به ایران نخواهد داد، تغییری دراماتیک در سیاست اسرائیل است.

در ادامه این گزارش آمده است منابع رسمی اعلام کردند پس از اینکه زرادخانه موشکی حزب‌الله بیش از 150 هزار موشک را در خود جای داده است این جنبش به سمت تحول و پیشرفت در دقت موشک‌هایش رفته تا به اماکن واقعا حساس در فلسطین اشغالی برخورد کند و این شامل تاسیسات راهبردی اسرائیل مانند فرودگاه بن‌گورین خواهد شد.

یدیعوت هم‌چنین اعلام کرد بخش اطلاعات نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی نیز از رویایی سخت آینده در جبهه شمالی یعنی نبرد با حزب‌الله نیز بسیار نگران است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه تاکید کرد اما آنچه بیش از همه شورای امنیتی – وزارتی کابینه رژیم صهیونیستی را نگران کرده همان موضوع تلاش ایران برای ایجاد کارخانه ساخت موشک و سلاح‌های دقیق در لبنان است که مقامات این رژیم همواره درباره آن هشدار داده‌اند .

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی