13:30 1396/06/06

به گزارش مفتاح، استفاده شورشیان بوکوحرام از کودکان در حملات انتحاری در نیجریه افزایش ۴ برابری داشته است.

براساس نقل از یورونیوز، میزان استفاده از کودکان در حملات انتحاری در نیجریه به چهار برابر افزایش یافته است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد در سال جاری میلادی، شمار کودکانی که در نیجریه به عنوان بمب گذار انتحاری مورد سوء استفاده قرار گرفته اند نسبت به سال گذشته میلادی به چهار برابر افزایش یافته است.

در گزارش یونیسف آمده است از ابتدای سال جاری میلادی گروه تروریستی بوکوحرام، از هشتاد و سه کودک برای حملات انتحاری خود در نیجریه استفاده کرده است که از این میان به استفاده از یک نوزاد در حملات خود در شمال شرقی نیجریه اشاره کرد.

در حمله انتحاری دیگری، گروه بوکوحرام از دختری استفاده کرد که یک نوزاد نیز به همراه وی بوده است. گزارش یونیسف تاکید می کند که از میان کودکانی که در این گونه حملات انتحاری مورد سوء استفاده قرار گرفته و جان خود را از دست داده اند، بیش از پنجاه و پنج نفر دختر بوده اند.

در بیانیه صندوق کودکان سازمان ملل متحد آمده است که افزایش بی رحمانه و سازماندهی شده استفاده از کودکان در بمبگذاری های شمال شرقی نیجریه به شدت نگران کننده است.

گفتنی است در نیجریه شمار افرادی که در طول هشت سال اخیر بر اثر حملات تروریستی گروه بوکوحرام جان خود را از دست داده اند از مرز بیست هزار نفر فراتر رفته است.

منبع: ستاد حقوق بشر

مطالب پیشنهادی