11:30 1396/06/06

به گزارش مفتاح، استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: 15 میلیون بیکار در کشور داریم و دولت اگر فکر اشتغال جوانان بود، نرخ بیکاری افزایش نمی‌یافت.

ابراهیم رزاقی درباره عملکرد اقتصادی دولت اظهار کرد: برخلاف آمارهای دولتی در بحث بیکاری و اشتغال، 15 میلیون بیکار در جامعه داریم و جوانان بسیاری جویای کار هستند.

وی ادامه داد: اگر رئیس‌جمهور دنبال اشتغال‌زایی برای جوانان در چهار سال گذشته بود، آمار جوانان جویای کار و بیکار به این رقم نمی‌رسید؛ شاهد رشد نرخ بیکاری در این سال‌ها هستیم.

این کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور باید در جهت اجرای ابعاد مختلف قانون اساسی قدم بردارد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد افرادی را که مغایر با قانون رفتار می‌کنند، استیضاح کند.

رزاقی با اشاره به اینکه بارها گفتم و تکرار آن لازم است که قانون اساسی برای همه حوزه‌ها به‌ویژه اقتصاد برنامه دارد، اضافه کرد: مبانی و اصول مهمی برای اقتصاد بیان شده که در رفع مشکلات بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم باید دنبال اشتغال‌زایی برای جوانان باشد، تصریح کرد: اشتغال‌زایی برای جوانان جز با حمایت از تولید ملی امکان‌پذیر نیست.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه دولت در جهت رونق اقتصاد کشور معادلات اقتصادی بیان‌شده در قانون اساسی را پیاده کند، اضافه کرد: دولت نباید به این اصول بی‌تفاوت باشد.

رزاقی با بیان اینکه انتظار داریم دولت دوازدهم حمایت ویژه‌ای از تولید ملی داشته باشد، اظهار کرد: دولت باید در این راستا وارد عمل شود تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی