15:00 1396/06/01

به گزارش مفتاح، سازمان ملل نسبت به افزایش استفاده بوکوحرام از کودکان به عنوان "بمب‌های انسانی" در شمال شرق این کشور ابراز نگرانی کرد.

براساس نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) روز سه‌شنبه اعلام کرد که استفاده از کودکان و نوجوانان به صورت وحشیانه به عنوان بمب‌های انسانی افزایش یافته است.

به گفته یونیسف، از اوایل سال میلادی جاری ۸۳ کودک برای انجام حملات انتحاری در شمال شرق نیجریه به کار گرفته شده‌اند که چهار برابر تعداد حملات در سال ۲۰۱۶ بوده است.

در بیانیه یونیسف آمده است: ۵۵ تن از کودکانی که به عنوان بمب‌های انسانی استفاده شده‌اند از نوجوانان هستند و بیشترشان کمتر از ۱۵ سال سن دارند.

به گفته یونیسف از ۲۰۱۴ تاکنون ۱۲۵ کودک به عنوان عامل انتحاری به کار گرفته شده‌اند.

غالبا بوکوحرام مسئولیت انفجارهای انتحاری در نیجریه را برعهده می‌گیرد.

در بیانیه یونیسف آمده است: کودکانی که به عنوان بمب انسانی به کار گرفته شدند قربانیان حملات بودند نه عاملان آن. استفاده از کودکان در این حملات تردیدها و ترس هایی را در کودکانی که آزاد شده یا فرار کرده‌اند به وجود آورده است. بسیاری از این کودکان زمانی که بازمی‌گردند از سوی خانواده‌هایشان طرد می‌شوند. کودکان در شمال شرق نیجریه از بحران آوارگی دسته جمعی و سوء تغذیه رنج می‌برند.

خشونت‌ها در نیجریه که از سال ۲۰۰۹ آغاز شده ۲۰ هزار کشته برجای گذاشته و به آوارگی ۲.۶ میلیون تن منجر شده است.

به گفته یونیسف حدود نیم میلیون کودک در این منطقه از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی