12:05 1396/06/01

به گزارش مفتاح، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از درخواست برخی پزشکان برای لغو قرارداد همکاری در طرح تحول سلامت خبر داد.

محمدنعیم امینی‌فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه‌هایی در رابطه با طرح تحول سلامت وجود دارد، گفت: علی‌رغم اینکه این طرح باید استمرار پیدا کند باید اصلاحاتی در این طرح انجام شود.

وی با ابراز اینکه اولین دغدغه، تأمین منابع پایدار برای طرح تحول سلامت است، ادامه داد: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده منبع خوبی است که معمولاً محقق می‌شود، اما تاکنون 10درصدی که از قانون هدفمندی یارانه‌ها و همچنین عوارض ناشی از کالاهای آسیب‌رسان که باید به این طرح اختصاص داده می‌شد، اختصاص داده نشده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با تأکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه و دولت باید رویکرد مثبتی درباره این طرح داشته باشند، افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های موجود در طرح تحول سلامت پرداخت نشدن حقوق پزشکان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه طبق گزارشات رسیده به این کمیسیون برخی از پزشکانی که در طرح تحول سلامت با وزارت بهداشت همکاری دارند حدود یک سال است که پولی دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت: برخی از این پزشکان خواستار لغو قراردادهای خود شده‌اند.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی