12:00 1396/06/01

به گزارش مفتاح، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: عشق مرا به مسیری هدایت کرد که هم ورزش و هم هنر را در کنار یکدیگر ادامه دهم، همین عشق را در بین گروه‌های تئاتری نیز می‌بینم.

صفر کشکولی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، شب گذشته با حضور در اجرای ویژه، هنرمندان، خبرنگاران و عکاسان خبری نمایش «آنک زمستان می‌گرید»، مدال درجه یک و اعتبارنامه داوری بین المللی پرورش اندام خود را به گروه فاضل قنادی، کارگردان نمایش و سرپرست هارمارتیا تقدیم کرد.

وی پس از اتمام اجرای این نمایش، ضمن ابراز خرسندی از تماشای این اثر، با اشاره به این که «آنک زمستان می گرید» اثری خوب و درجه یک است که هنرمندان در آن کار خود را به درستی انجام داده‌اند؛ گفت: این اثر در سالنی کوچک و با امکاناتی بسیار کم اجرا شد و به یقین، همگان می‌دانند اجرای اثر در سالنی مملو از جمعیت که حتی راه تنفس در آن سخت است، امری بسیار دشوار است که تنها از پس هنرمندان واقعی بر می آید.

وی با اشاره به این امر که در محتوای نمایش به یک زن داستان خیانت می‌شود و در ادامه زن نیز از شوهر خود به درستی انتقام می گیرد، افزود: بازی جوانان در این اثر بسیار تحسین برانگیز بود و معتقدم که اگر قشر جوان می‌خواهد در هنر به نتیجه‌ای برسد و موفقیت کسب کند، می‌بایست از طریق دانشگاه و تحصیلات آکادمیک پا در این مسیر بگذارند.

کشکولی در همین راستا، ادامه داد: در زمان گذشته دوره‌های آموزشی تخصصی بازیگری وجود نداشت، اما امروز با وجود این دوره‌های تخصصی، جوانان می‌توانند آموزش های لازم را در این حوزه دریافت کنند و آن را به کار بگیرند.

این هنرمند عرصه تصویر با اشاره به این امر که هنرمندانی چون او و سیامک اشعریون از راه ورزش وارد مقوله هنر شده‌اند، اظهار داشت: بازیگران جوان امروزی تحصیل کرده هستند و می‌توانند آموزش هایی را که در مکاتب آکادمیک کشور می‌آموزند، به کار بگیرند و مسیر موفقیت را طی کنند.

وی در بخشی دیگر صحبت‌هایش، ضمن ابراز خرسندی از این امر که امروز جوانان تسلط بسیار خوبی برای حضور در عرصه‌های مختلف هنرهای نمایشی دارند، تصریح کرد: من برای کسب این درجه و این اعتبارنامه هشت سال زحمت مستمر کشیده‌ام تا توانستم به درجه داوری بین المللی برسم و همان طور که همه ورزشکاران می‌دانند، دریافت این دست از اعتبار نامه‌های بین المللی به راحتی میسر نیست، چرا که یک داور رشته پرورش اندام می‌بایست به آناتومی بدن ورزشکاران مسلط باشد و تمامی اجزا و زوایای اطلاعات مربوط به این رشته را بداند.

کشکولی، ضمن ابراز تأسف از این که برخی از افراد با حضور در این رشته‌ها مدارک داوری را خریده‌اند، یادآور شد: من برای به دست آوردن این درجه زحمات بسیار زیادی متحمل شده ام، چرا که معتقدم اعتبار، ارزش و به ویژه محبوبیت میان مردم در هیچ زمینه‌ای خریدنی نیست و با پول به دست نمی‌آید.

این ورزشکار پیشکسوت با اشاره به این که شش سال در مسابقات استان تهران، 4 سال در مسابقات کشوری و 4 سال در مسابقات آسیایی پرورش اندام به قضاوت پرداخته تا توانسته است اعتبارنامه داوری بین المللی خود را کسب کند، گفت: همان گونه که عشق توانست مرا به مسیری هدایت کند که بتوانم ورزش و هنر را در کنار یکدیگر ادامه دهم، امروز نیز به خوبی می بینیم که همین عشق در وجود گروه هارمارتیا شعله ور شده است و اجرای نمایش آنک زمستان می گرید، با انرژی بسیار مضاعف در یک سالن کوچک شکل گرفته است.

کشکولی عشق را مهم ترین ویژگی وجود یک فرد موفق در هر عرصه‌ای برشمرد و با تأکید بر این مفهوم که این عشق می تواند فرد را در مسیر موفقیت نگاه دارد، افزود: عشق به هنر ارزشی بسیار زیاد دارد که با هیچ چیز قابل تعویض نیست و امید آن دارم هنرمندان، هیچ گاه در این عرصه انرژی خود را از دست ندهند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی