به گزارش مفتاح، تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در جریان واقفیه برخی از افراد، خزانه و پول‌های شیعیان را در اختیار داشتند اما گرفتار فساد مالی شدند، گفت: فساد اقتصادی سبب ایجاد فساد سیاسی و انحرافات دینی می‌‌شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در همایش «جوان مومن انقلابی» در تالار قدس حرم مطهر با اشاره به جایگاه معرفتی و ولایی ممتاز امام جواد(ع) اظهار داشت: ایشان جریان امامت و ولایت را تداوم بخشیدند.

وی با اشاره به اینکه در جریان واقفیه برخی از افراد، خزانه و پول‌های شیعیان را در اختیار داشتند اما گرفتار فساد مالی شدند و نمی‌خواستند اموال مومنان را به امام رضا(ع) بدهند، گفت: فساد اقتصادی سبب ایجاد فساد سیاسی و انحرافات دینی می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی نمونه بارز فساد مالی را ایجاد جریان واقفیه و اندیشه واقفی‌گری برشمرد و متذکر شد: این جریان حتی سبب شد تا ولایت امام رضا(ع) مورد تهدید و شبهه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از امامان دین با ظالمان و مستکبران سازش نکردند، بیان کرد: بی‌تردید، روش‌های هر کدام از ائمه اطهار(ع) در این راستا متفاوت بوده، اما بی‌شک، ارزش مبارزه با ظلم در میان تمام امامان(ع) ثابت بوده است، چراکه گفتمان تمام ائمه اطهار(ع) همواره تأکید بر ولایت الهی و مبارزه با ظلم و طاغوت بوده است.

وی با اشاره به اینکه ضدیت با استکبار یکی از اصول مهم دین اسلام است، یادآور شد: اثبات جریان رهبری، زعامت و ولایت، مبارزه با ظلم و استکبار و تربیت نفوس مستعده از اصول همه ائمه اطهار(ع) محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه همواره ضدیت با استکبار جزو سیره و سلوک زندگی پیشوایان دین بوده است، آن را گفتمانی واحد میان همه اولیای دین برشمرد و متذکر شد: علاوه بر اینکه ضدیت با استکبار و ظلم در تمام زندگی ائمه اطهار(ع) نقطه اساسی محسوب می‌شود، دعوت به توحید و مبارزه با استکبار و ظلم نیز از دیگر ویژگی‌ها و اهداف امامان(ع) است.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: امام جواد(ع) بهترین الگوی زندگی برای جوانان هستند، چراکه نسل نو و جوانان انقلاب که آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند، می‌توانند در موضوعاتی همچون ایمان، صلابت، ایستادگی در مقابل ظلم، خودسازی و جامعه‌سازی قرآنی امام جواد(ع) را الگوی خود قرار دهند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت ویژگی‌های جوانان انقلابی، بیان کرد: زمان‌شناسی، وظیفه‌دانی، برخورداری از اندیشه و عمل انقلابی، عقلانیت و خردورزی از جمله ویژگی‌های جوان انقلابی است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه انقلابی‌گری به هیچ عنوان به معنای نگاه به منافع زودگذر نیست، یادآور شد: انقلابی‌گری توجه به منافع پیش رو و نگاه به منافع بلند مدت کشور است.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی