14:11 1396/05/31

به گزارش مفتاح، شبکه خبری فاکس نیوز متعاقب اعلام استراتژی جدید آمریکا در افغانستان گفت که ترامپ فرمان اعزام ۴ هزار نظامی آمریکایی به این کشور را صادر کرده است.

فاکس نیوز به نقل از یک مقام آگاه خبر داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا فرمان اعزام ۴ هزار نیروی دیگر را به افغانستان صادر کرده است.

این شبکه خبری امروز (سه شنبه ۳۱ مرداد) افزود: ترامپ شامگاه دوشنبه به وقت محلی در جمع گروهی از نظامیان و شخصیت های سیاسی کشورش راهبرد جدید واشنگتن در قبال افغانستان را تشریح کرد.

گفته می شود ترامپ در این اعلام راهبرد که در شهر «فورت مایر» ایالت «ویرجینیا» انجام شد، به افزایش محدود نظامیان آمریکایی در افغانستان اشاره کرد، ولی وی حرفی در این مورد نزد و این در حالیست که به نوشته فاکس نیوز فرمان ترامپ برای اعزام ۴ هزار نظامی دیگر به افغانستان پیش از این سخنرانی صادر شده است.

فاکس نیوز ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا در این سخنرانی خود گفت: سیاست های راهبردی ما در افغانستان و جنوب آسیا به طور قاطع تغییر خواهد کرد. درباره تعداد نیروها و یا برنامه های نظامیان حرفی نمی زنیم تا دشمنان مطلع نشوند.

وی افزود:ما به حمایت از دولت افغانستان و نیروهای این کشور در مقابله با طالبان تا دستیابی به صلح کامل ادامه می دهیم. ما اهل ملت سازی نیستیم و فقط تروریست ها را خواهیم کشت. دوران کشور سازی و یا تبدیل نظامی دیگر کشورها به شکل خودمان تمام شده است.

ترامپ با بیان اینکه قدرت نظامی به افغانستان و دیگر کشورها دمکراسی نمی برد، تصریح کرد: از این پس واقعیت های موجود در افغانستان و نه برنامه ریزی های از پیش تعیین شده هستند که استراتژی های آینده آمریکا را تعیین می کنند.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی