به گزارش مفتاح، سازمان ملل نسبت به فرار هزاران غیرنظامی از تلعفر و دیگر مناطق هشدار داد. تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن از این شهرستان فرار کرده‌اند.

براساس نقل از  الیوم السابع،  هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشر دوستانه نسبت به فرار هزاران غیرنظامی از تلعفر  و مناطق اطراف آن هشدار داد.

تلعفر و مناطق اطراف آن تحت سیطره گروه تروریستی داعش است، پس از اینکه نیروهای امنیتی عراق شروع عملیات نظامی بازپس‌گیری این شهرستان را اعلام کردند، هزاران تن از ساکنان این مناطق اقدام گریختند.

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشر دوستانه در بیانیه‌ای که پس از گذشت چند ساعت از زمان اعلام آغاز آزادسازی تلعفر منتشر کرد، نسبت به خطرات جدی که ساکنان تلفعر را تهدید می‌کند، ابراز نگرانی کرد و از طرف‌های جنگ خواست که از غیرنظامیان حفاظت کنند.

وی اوضاع تلعفر را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: آب و غذا در آنجا تمام شده و مردم به ملزومات اولیه زندگی نیاز دارند.

وی گفت: بیش از ۳۰ هزار تن از این شهرستان فرار کرده‌اند.

حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز یکشنبه آغاز عملیات آزادسازی تلعفر را اعلام کرده و تاکید کرده بود ملت عراق برای مبارزه با داعش و آزادسازی خاکش باهم متحد شده‌اند.

اکنون علاوه بر شهر تلعفر مناطقی از استان الانبار، کرکوک و صلاح‌الدین همچنان در کنترل داعش است اما شهر تلعفر به همراه شهرستان الحویجه در استان کرکوک بزرگترین و مهم‌ترین شهرهای عراق هستند که هنوز در کنترل تروریست‌هاست.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی