به گزارش مفتاح، دبیر کل سازمان ملل از اخراج مسلمانان روهینگیا توسط دولت هند اظهار نگرانی کرد.

براساس نقل از داون نیوز، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل از اقدامات دولت هند در اخراج مسلمانان روهینگیا از این کشور به بهانه سکونت غیرقانونی اظهار نگرانی کرد.

وی طی اظهاراتی اعلام کرد که همه ما در قبال مهاجرین سراسر دنیا مسئولیم و باید با احتیاط و به صورت ویژه تری مسئله مهاجرین را مورد بررسی قرار دهیم.

گوترش تصریح کرد که وقتی مهاجری در کشور مقصد به پناهدگی پذیرفته می شود، آن کشور نمی تواند وی را به وطنش آن هم در حالی که شرایط برای بازگشت وی مطلوب نیست و مورد ظلم و ستم واقع می شود، بازگرداند.

لازم به ذکر است که دهلی نو اعلام کرد که هند مسلمانان روهنیگیا را بدون در نظر گرفتن اینکه این افراد به عنوان مهاجر در سازمان ملل ثبت شده اند یا نه، اخراج خواهد کرد.

تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیا به دلیل سرکوب گسترده توسط بودائیان در دهه۱۹۹۰ راهی بنگلادش شدند وشماری از آنان نیز خود را به مرزهای هند رساندند.

گفتنی است که مسلمانان روهینگیا در میانمار سال هاست که با سرکوب گسترده از سوی بودائیان مواجه هستند و در اغلب موارد نیروهای دولتی و امنیتی میانمار نیز از اقدامات بودائیان حمایت می کنند.

این وضعیت درحالی است که دولت میانمار از ورود کمیته حقیقت یاب سازمان ملل به این کشور برای بررسی وضعیت مسلمانان جلوگیری کرده است.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی