11:30 1396/05/26

به گزارش مفتاح، وزارت آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان از اقشار تأثیر گذار در طول دفاع مقدس بودند و در طول 8 سال جنگ تحمیلی و نابرابر،4700 نفر از فرهنگیان کشور به اسارت مزدوران بعثی عراق در آمدند.

امروز 26 مردادماه، سالروز ورود آزادگان سرافراز کشورمان به خاک پرافتخار ایران اسلامی است؛ روزی که کاروان سربلند آزادگان پس از سال‌ها غربت و مظلومیت به سرزمین کشورمان پای گذاشتند و چهره‌های ماندگار و مشعشع آنها، فضای ایران اسلامی را مزین و نورانی کرد.

مردان استوار و پاک‌نهادی که در میدان و جنگی نابرابر، میان حق و باطل، بی‌هیچ تعلل و تشکیکی راه ایثار و گذشت را برگزیدند و جانانه به مصاف با اهریمنان و دشمنان دین و میهن شتافتند.

در میان اسرای جنگ تحمیلی، اقشار مختلفی را می‌توان مشاهده کرد؛ از نوجوانی که تاریخ تولد خود را در شناسنامه تغییر داده تا میانسالان و پیران سختکوش.

یکی از اقشار جامعه که همواره در دوران دفاع مقدس نقش برجسته و تأثیرگذاری داشتند، جامعه فرهنگیان هستند؛ افرادی که سنگر ازخودگذشتگی و جهاد با دشمنان این مرزوبوم را با کلاس درس معاوضه کردند و معلم و نماد زیباترین صحنه‌های رشادت و جوانمردی شدند.

وزارت آموزش و پرورش در طول 8 سال دفاع مقدس، رزمندگان زیادی را روانه جنگ با نیروهای متجاوز عراق کرد که در این میان، 4 هزار و 700 آزاده، از جامعه فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش بوده و 9 زن فرهنگی نیز از زندانیان و مبارزان فعال در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

استان خراسان رضوی نیز با 567 فرهنگی آزاده بیشترین تعداد آزاده را در کشور داراست.

منبع:فارس

مطالب پیشنهادی