9:10 1396/05/10

 

به گزارش مفتاح، سرهنگ" حسين پور قيصري " در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: براساس آمارهاي به دست آمده ميزان تلفات جاده اي استان در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد كاهش داشته است كه اين آمار نشاندهنده افزايش توجه و دقت رانندگان در رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و اهتمام بيشتر به هشدارهاي پليس است.

وي به نقش سازمان هاي خدماتي و امدادي ، نصب دوربين هاي ثبت تخلفات در جاده ها و حضور مستمر ماموران در جاده ها اشاره كرد و افزود: استان اصفهان يكي از استان هايي است كه داراي بيشترين بزرگراه و آزادراه در سطح كشور است و به همين جهت رانندگاني كه از مسير هاي اين استان عبور مي كنند دچار خستگي و خواب آلودگي مي شوند.

اين مقام مسئول 54 درصد از تصادفات فوتي در جاده هاي استان را تك وسيله اي و واژگوني ناشي از خستگي و خواب آلودگي عنوان كرد و گفت: به رانندگان توصيه مي كنيم كه در هر دو ساعت رانندگي 15 دقيقه استراحت كرده و پس از انجام ورزش هاي كششي و رفع خستگي به رانندگي بپردازند.

رييس پليس راه استان به نقش سرنشينان خودرو در رفع خستگي و خواب آلودگي راننده اشاره كرد و گفت: سرنشينان خودرو بايستي مراقب رفتار راننده باشند و اگر آثاري از خستگي و خواب آلودگي را در او مشاهده كردند به وي تذكر دهند.

اين مقام انتظامي بيشترين تصادفات رخ داده را بين ساعات 4 بعد از ظهر تا 8 شب عنوان كرد و گفت: در تحقيق و بررسي كه بر روي واژگوني هاي به وجود آمده انجام شده نشان مي دهد كه اين اتفاقات در 60 تا 30 كيلومتري شهرها رخ داده است و اين موضوع به دليل عدم توجه راننده به خستگي و خواب آلودگي خود و اصرار بر رانندگي با همان حالت تا رسيدن به مقصد است.

سرهنگ پور قيصري بيشترين تلفات جاني در جاده هاي استان را مربوط به رانندگان عنوان كرد و اظهار داشت: ميانگين سني كشته هاي تصادفات رانندگي در جاده هاي استان بين 25 تا 30 سال است كه حاكي از عدم تجربه كافي آنان براي رانندگي در جاده است.

پور قيصري با بيان اينكه استان اصفهان 13 هزار كيلومتر راه دارد كه شاه راه اصلي اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب است گفت: البته نقاطي در اين راه ها هم هستند كه به دليل وجود نواقص در آنها به عنوان نقاط پرتصادف شناخته شدند و پليس راه استان تمام عمليات و توان خود را در جهت كنترل تصادفات در اين نقاط متمركز كرده و با همكاري اداره راه و شهرسازي نسبت به آشكارسازي آنها اقدام كرده است.

وي با اشاره به شناسايي 109 نقطه پرتصادف در سطح جاده هاي استان گفت: يكي از كارهاي ويژه اي كه با همكاري دفتر تحقيقات كاربردي پليس استان انجام گرفته و بسيار نيز با استقبال مردم مواجه شده تهيه نرم افزار هشدارساز همپا است.

اين مقام مسئول بيان داشت: اين نرم افزار كه قابليت نصب بر روي گوشي هاي اندرويدي را دارد هنگام نزديك شدن خودرو به نقطه پرتصادف يك پيام صوتي هشداري به گوشي راننده ارسال مي كند و باعث مي شود كه دقت و توجه بيشتري براي تردد در آن نقطه داشته باشد.

رييس پليس راه استان وجود جاده هاي دو طرفه در برخي از نقاط استان را از ديگر عوامل بروز تصادفات فوتي و جرحي عنوان كرد و گفت: محور خور _ جندق، محور معلمان، محور مباركه – مجلسي و مجلسي به بروجن از جمله جاده هاي دوطرفه هستند كه در آنها شاهد بروز تصادفات فوتي هستيم به طوري كه در سال گذشته براثر تصادف در اين جاده ها 85 نفر كشته و 700 نفر مجروح شدند.

مطالب پیشنهادی