به گزارش مفتاح، بخشدار هزارجریب نکا از آتش‌سوزی در مراتع چلم‌کوه نکا خبر داد و گفت: این آتش که از عصر روز گذشته آغاز شده با گذشت حدود 10 ساعت همچنان ادامه دارد.

محمد محمدیان اظهار کرد: آتش‌سوزی در ارتفاعات چلم‌کوه که از حدود ساعت سه عصر روز گذشته آغاز شده تاکنون ادامه دارد و با وجود حضور مأموران اطفای حریق، آتش همچنان ادامه دارد.

وی افزود: برای اطفای حریق در این ارتفاعات نیروهای منابع‌ طبیعی، هلال احمر، محیط زیست و حدود 40 نیروی نکاچوب به منطقه اعزام شده و در حال اطفای حریق هستند.

بخشدار هزارجریب نکا گفت: با گذشت حدود 10 ساعت از این آتش‌‌سوزی و با وجود تلاش فراوان همه نیروها، آتش همچنان ادامه دارد و مراتع در حال سوختن است.

این مسؤول در مورد وسعت آتش‌سوزی بیان کرد: مقدار و وسعت آتش هنوز مشخص نشده است اما با توجه به طولانی شدن زمان آتش‌سوزی مراتع چلم‌کوه شامل درخچه‌های تمشک و زرشک کوهی دچار خسارت فراوان شده است.

محمدیان در مورد علت این آتش‌سوزی گفت: مهم‌ترین علت عامل انسانی و برافروختن آتش در مراتع و خاموش نکردن آتش است که سهل‌انگاری در خاموش کردن آتش موجب خسارت به مراتع شد.

وی ادامه داد: در اواسط تیرماه امسال و در کمتر از یک ماه گذشته هم 5 هکتار از مراتع چلم‌کوه به وسیله گردشگران و مسافران دچار حریق شده بود که با حضور به موقع مأموران منابع طبیعی و نکاچوب اطفاء شد.

بخشدار هزارجریب نکا با تأکید بر رعایت نکات ایمنی در برافروختن و خاموش کردن آتش در مراتع و جنگل افزود: جنگل و مراتع نعمتی خدادادی برای استفاده همه نسل‌ها است و نباید با نابودی آن ضمن خسارت به خود، آیندگان را از این نعمت محروم کنیم.

محمدیان گفت: تردد مسافران به مناطق جنگلی چلم‌کوه موجب این خسارت شده است که انتظار داریم راه‌های ورودی به جنگل مسدود شود تا ضمن ایجاد ایمنی در جنگل و مراتع این بخش، به دلیل صعب‌العبور بودن از افزایش خسارت جلوگیری شود.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی