12:42 1396/05/01

به گزارش مفتاح، عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها با نقض برجام قصد کشمکش در ایران را دارند از این رو در صورتی که اقدامی از طرف آمریکا صورت بگیرد مجلس مصمم است قوانینی علیه آن‌ها به تصویب برساند.

اکبر ترکی درباره عهدشکنی‌های آمریکا و تشدید تحریم‌ها همچنین برخورد دولت با این بدعهدی‌ها اظهار داشت: دولت براساس بند چهارم توافقنامه برجام در صورت عهدشکنی، طرف مقابل می‌تواند موضع گیری کند، اما با تحریم‌های جدیدی که سنا ایجاد کرد و همچنین مصادره‌هایی که اخیراً از اموال ایرانی‌ها داشته باید برخورد صریح و محکمی با آن‌ها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از مسئولان و مجلس انتظار برخورد صریح و محکم نسبت به عهدشکنی‌ها داشته و دارند، افزود: هفته گذشته در صحن علنی مجلس طرحی یک فوریتی به تصویب رسید که در این طرح نسبت به مصوبات آمریکا اقدامات لازم صورت بگیرد، اکثر فراکسیون‌های مجلس بر روی این طرح نظر دادند و فوریت این طرح به تصویب رسید.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آمریکایی‌ها با نقض برجام چه پیامی برای ایران دارند، بیان کرد: آن‌ها بیشتر قصد کشمکش دارند از این رو در صورتی که اقدامی از طرف آمریکا صورت بگیرد مجلس مصمم است قوانینی علیه آن‌ها به تصویب برساند.

وی گفت: مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) معتقدند که آمریکا، اسرائیل و دشمنان انقلاب اصلاً با افراد جامعه کار ندارند بلکه با اصلِ نظام و انقلاب اسلامی مشکل دارند و در ذهن آن‌ها براندازی نظام مطرح است، اما باید گفت آن‌ها این آرزو را به گور می‌برند، آن‌ها قصد مقابله با مردم، جمهوری و انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های جامعه را دارند.

ترکی با بیان اینکه آمریکا قصد ایجاد اختلاف در ایران اسلامی را دارد، بیان کرد: دشمن با تهاجم فرهنگی قصد ضربه زدن به کشورمان را دارد اما مردم هوشیار و متحد ایران پشت سر مقام معظم رهبری و شهدا ایستاده‌اند، از این رو مردم انتظار دارند قوای سه گانه متحد و منسجم پشت سر رهبر معظم انقلاب محکم و صریح بایستند.

وی اضافه کرد: تمام تشنج‌هایی که طی چند سال اخیر در منطقه و جهان به وجود آمده بیشتر به دلیل مقابله با ایران بوده است اما می‌بینیم که جبهه مقاومت در این راستا پیروز شده و مشکلی برای جمهوری اسلامی به وجود نیامده است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی