14:05 1396/04/31

به گزارش مفتاح، گروه جهانی امدادرسانی آکسفام اعلام کرد که بیماری وبا احتمالا در فصل بارندگی در یمن به بیش از 600 هزار تن افزایش می‌یابد.

گروه جهانی امدادرسانی آکسفام هشدار داد که اپیدمی وبا در یمن احتمالا با شروع فصل بارانی بدتر خواهد شد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بر طبق آماری که این سازمان در اختیار دارد، شمار افرادی که به این بیماری دچار شده‌اند، بیشتر از هر تعدادی است که یک کشور در طول یک سال به آن دچار می‌شود.

آکسفام روز جمعه اعلام کرد که شمار مبتلایان به وبا در یمن احتمالا به بیش از 600 هزار نفر افزایش خواهد یافت. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که حدود 370 هزار مورد مشکوک به ابتلا به بیماری وبا هستند و هزار و 828 مورد مرگ هم از آوریل گزارش شده است. این عدد بیشتر از تعدادی است که در سال 2011 از هائیتی گزارش شد. در آن زمان 340 هزار و 311 نفر در هائیتی قربانی این بیماری شدند.

«نایجل تیمینس» مدیر بخش امور انسانی آکسفام که به تازگی از یمن بازگشته است در مورد شرایط حاکم بر این کشور گفت: «تقریبا به وضوح می‌توان گفت که فقط در 3 ماه در طول یک سال، افراد بیشتری در یمن به نسبت هر کشوری دیگری به وبا دچار شده‌اند.این آمار مربوط به زمانی است که آمارگیری جدید شروع شده‌اند.»

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی