16:44 1396/04/28

 

 

 

به گزارش مفتاح، سردار عبدالرضا آقاخانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجتمع مطبوعاتی اصفهان سال 96 را سال تهاجم به جرایم خشن نامید.

وی با اشاره به تلاش پلیس‌های تخصصی در مبارزه با جرایم خشن و کسب یک چهارم اهدافشان بیان کرد و موفقیت پلیس‌های تخصصی در کشف جرایم را نیز صد درصدی عنوان کرد.

آقاخانی به تشریح آمار سه ماهه سال 96 پرداخت و طبق آمار ارائه شده، با تلاش پلیس در سرقت مسلحانه با 56 درصد کاهش، سرقت منزل با 5 درصد کاهش، سرقت مغازه 22 درصد، قتل 46 درصد، گروگان گیری 43 درصد و تجاوز به عنف با 7 درصد کاهش روبرو بوده ایم.

بنا به گفته فرماندهی انتظامی استان اصفهان پلیس در کشف هم موفقیت های زیادی را کسب کرده است. در کشفیات مواد مخدر 35 درصد، دستگیری سارق 25 درصد، کشف سرقت عادی 39 درصد، قتل 32 درصد وسلاح با 2 درصد وبرخورد با جرایم خشن 70 درصد افزایش مواجه بوده ایم.

وی با اشاره به شتاب پلیس در برخورد با تخلفات رانندگی تصادفات درون شهری وبرون شهری را با کاهش 5درصدی آمار پزشکی قانونی و35 درصدی در صحنه اعلام کرد.

آقاخانی برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی وحفاظت از شهروندان دربرابر تهدیدات را وظیفه نیروی انتظامی دانست وافزود: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری ما در تامین امنیت مردم موثریم وناهنجاریها نقش موثری در تامین امنیت دارد، به این خاطر ما با ناهنجاریها مبارزه می کنیم.

باغ تالار از نظر پلیس هیچ معنایی ندارد و با هرگونه باغ تالاری برخورد می‌شود. وی با صراحت این جمله را گفت وتاکید کرد با هرگونه سالن زیر زمینی وباغ‌هایی که محل برگزاری مراسم های نامناسب است برخورد می‌شود و20 تیم برای شناسایی این مکان‌ها تشکیل شده است.

باغ تالار باید تحت پوشش صنف تالاردارها قرار بگیرد تا ما ببینیم با چه کسی روبرو هستیم.

وی از عملکرد 28 دستگاه موظف به اجرای برنامه های فرهنگی و نظارتی در موضوع عفت عمومی را ضعیف بیان کرد وگفت: ما وظایفمان را عمل می‌کنیم ومردم از وضعیت موجود ناراضی هستند که برای افزایش رضایت مردم 20 تیم گشت ارشاد تشکیل شده است که قرار است به صورت ارشادی با متخلفان برخورد کند.

برخورد با کارناوال‌های عروسی که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند وبرخورد با آلودگی صوتی وفروشندگان نصب اینگونه تجهیزات و اعمال قانون 8500 راننده متخلف اخبار دیگری بود  که فرماندهی انتظامی استان به آن اشاره داشت.

وی در مورد اسنپ‌ها گفت: این حمل ونقل اینترنتی می‌تواند در آینده مشکل ساز بشود و در استانداری جلسه‌ای برگزار شده است تا این گونه خدمات را تحت پوشش بگیرند.

داخل خودرو حریم خصوصی نیست

در این نشست خبری سرهنگ رضایی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان نیز با تاکید بر اینکه حریم خودرو حریم خصوصی نیست گفت: طبق قانون داخل خودرو حریم خصوصی نیست و استفاده از شیشه دودی جرم است و تا کنون  25 هزار راننده متخلف اعمال قانون شده‌اند.

وی به استفاده از سیستم it  در ثبت تخلفات اشاره کرد وافزود: خودروهای مجهز به دوربین تا کنون 45 هزار تخلف پارک دوبل ، پارک در ایستگاه اتوبوس را ثبت کردند و 97 هزار تخلف هم توسط دوربین ها ثبت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ثبت تخلفات با دوربین توی بزرگراها سرعت، آمار سرعت غیر مجاز در حال کاهش است. ایستادن پشت چراغ قرمز ورعایت قانون توسط مردم بسیار افزایش داشته است وقرار است برای عبور از چراغ قرمز هم 20 دوربین سر تقاطع‌ها نصب شود.

رضایی مخدوش کردن پلاک‌ها توسط رانندگان برای جریمه نشدن را کاری بی اساس دانست وگفت: مخدوش کردن پلاک در شناسایی فرد متخلف کمک بیشتری می کند وبا تغییر رقم پلاک نمی‌توانند از دید پلیس خارج بشوند. توصیه می‌کنیم رانندگان از این اقدام پرهیز کنند این کار تخلف است وپیگرد قانونی دارد.

 

 

مطالب پیشنهادی