16:30 1396/04/27

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ" جهانگير كريمي" در كارگاه آموزشي معاونان، مديران و رابطين اجتماعي فرماندهي انتظامي شهرستان هاي استان اصهفان گفت: هدف اصلي معاونت اجتماعي اجراي برنامه هاي پيشگيري و فرهنگي در راستاي مقابله با آسيب هاي اجتماعي است.

وي با اشاره به وظايف اداره برآورد اجتماعي اين معاونت اظهار داشت: در اين اداره سه موضوع جرايم، آسيب هاي اجتماعي و مسائل اجتماعي مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار مي گيرد و در خصوص آنها نشست هاي علمي با اساتيد دانشگاه ها برگزار مي شود.

اين مقام انتظامي در خصوص تعريف آسيب اجتماعي گفت: آسيب شناسان و جامعه شناسان از آسيب اجتماعي به عنوان نوعي كجرفتاري ياد كرده اند و در واقع مي توان گفت هرجائي كه نسبت به قانون، هنجار و عرف پذيرفته شده يك جامعه انحراف رخ دهد آن را مي توان به عنوان يك آسيب اجتماعي دانست.

وي افزود: به طور مثال خريد و فروش مواد مخدر و مشروبات الكلي و ايجاد خانه هاي فساد يك جرم است چون قانون براي آن مجازات تعيين كرده اما مصرف مواد مواد مخدر، الكليسم و بد پوششي يك نوع آسيب اجتماعي هستند و بايستي با كارهاي فرهنگي و اجتماعي از رواج آنها پيشگيري كرد.

سرهنگ كريمي در ادامه با بيان اينكه مسئله اجتماعي از آسيب اجتماعي مهمتر است، اولويت اصلي معاونت اجتماعي پليس استان را شناسائي مسائل اجتماعي و رسيدگي به موقع در مورد آنها عنوان كرد و گفت: هرگاه يك آسيب اجتماعي به جائي برسد كه حرف مشترك عموم جامعه از عوام و خواص گرفته تا رسانه هاي گروهي شود و همه به اين نتيجه برسند كه بايد با اين پديده مقابله كرد مي توان گفت ديگر آن آسيب به مسئله اجتماعي تبديل شده و بايد براي آن هرچه سريعتر فكري اساسي كرد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: تلاش ما اين است كه آسيب هاي اجتماعي به مسائل اجتماعي تبديل نشوند و در اين زمينه طرح بزرگ پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي را در سال جاري اجرا كرديم و در اين طرح براي 28 آسيب شناسائي شده بسته هاي فرهنگي و آموزشي تهيه شده است.

اين مقام مسئول، طراحي هفت سير نمايشگاهي، يك پك سي دي حاوي 200 فيلم آموزشي، اجراي مسابقات انتظامي اجتماعي همراه با هداياي نفيس براي برندگان را از اقدامات صورت گرفته در طرح مذكور عنوان كرد و گفت: بيش از 200 هزار بروشور آموزشي در موضوعات مختلف آسيب هاي اجتماعي چاپ و جهت توزيع بين مردم در اختيار تمام كلانتري هاو پاسگاه ها و رابطين اجتماعي شهرستان ها قرار گرفته است.

سرهنگ كريمي، آموزش همگاني و آگاه سازي عمومي را بهترين روش براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي عنوان كرد و گفت: در اين زمينه گروه هاي هدف شامل اصناف، دانش آموزان، دانشجويان، جامعه كارگري، نمازگزاران مساجد و ... شناسائي و مربيان آموزشي پليس در جمع آنان حاضر شده و به ارائه سخنراني مي پردازند.

معاون اجتماعي با اشاره به نقش ويژه رسانه ها در حساس كردن جامعه نسبت به آسيب هاي اجتماعي با تقدير از همكاري و همراهي خبرنگاران، عكاسان و اصحاب قلم و رسانه استان گفت: امروز رسانه ها زبان گويا و چشم بيناي پليس در جامعه هستند و به بهترين شكل مي توانند پيام ها و هشدارهاي انتظامي را به اطلاع مخاطبان ارائه كنند.

مطالب پیشنهادی