16:02 1396/04/27

به گزارش مفتاح وبه نقل از اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، محمدرضا نيلفروشان در نشست خبري برگزاري نخستين نمايشگاه و جشنواره بين المللي فناوري هاي نوين شهري  که قرار است در اصفهان برگزار شود، اظهار کرد: آروزي ديرينه شهر اصفهان برخورداري از کريدور علم و فناوري بود امروز اين نويد را مي دهم که اين شهر پس از 24 سال صاحب کريدور علم و فناوري شد.

 وي با اشاره به راه اندازي دو مرکز جديد در شهرداري اصفهان که براي نخستين بار صورت گرفت، تصريح کرد: مرکز خلاقيت و نوآوري و مرکز فناوري هاي نوين شهري شهرداري اصفهان دو مرکزي است که در شهرداري اصفهان با پيشنهاد شهردار اصفهان شکل گرفته و مورد استقبال بسياري قرار گرفت.

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوري هاي نوين شهري ادامه داد: مرکز فناوري هاي نوين شهري عزم خود را جزم کرد تا از فن آوري هاي نوين شهري حمايت و آن را در مديريت شهري استفاده کند.

وي گفت: ورود پهبادهاي آتش نشان، موتورهاي برقي، موتورهاي انژکتوري، برگزاري نمايشگاه هاي باور یک، دو و سه و 76 پروژه ديگر مديريت شهري از طريق شرکت هاي دانش بنيان و عقد 29 تفاهمنامه علمي، 9 تفاهمنامه داخلي و 20 تفاهمنامه بين المللي، از جمله برخي اقدامات مرکز فن آوري هاي نوين شهري شهرداري اصفهان است.

18 کشور در نمايشگاه صاحب غرفه مي شوند

نيلفروشان با بيان اينکه در نخستين جشنواره بين المللي مرکز نزديک به 22 کشور حضور خواهند داشت، تاکيد کرد: از اين تعداد 18 کشور در نمايشگاه صاحب غرفه مي شوند که 16 تاي انها نيز کشورهاي اروپايي هستند. از بين شرکت هاي شرکت کننده در نمايشگاه شرکت هايي انتخاب شده اند که به راحتي مي توانند تکنولوژي را هم وارد کشور کنند.

وي در ادامه با اشاره به مشخصات نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین افزود: سالن دوم نمايشگاه، نمایشگاه باور است که در این بخش شهرک های و پارک های فناوریهای کشور حضور می یابند و محصولات مدیریت شهری  خود را به نمایش می گذارند.

مشاور شهردار اصفهان در امور فناوري هاي نوين شهري با بيان اينکه سالن سوم تحت عنوان ایران مرز پرگهر نام گذاري شده است، اضافه کرد: افتخارات ملی در عرصه فناوری های نوین به در اين سالن به نمایش گذاشته می شود.

16 بازي رايانه اي با موضوع مديريت شهري رونمايي مي شود

وی با بيان اينکه سالانه حدود 110 ميليارد گردش مالي بازي هاي رايانه اي  در جهان است، ادامه داد: در سالن چهارم نیز گروه ها و دانشگاه اصفهان ماراتن بازی سازی را با موضوع مدیریت شهری از صبح تا بعدازظهر برنامه ریزی کرده اند. همچنين در اين جشنواره 16 بازي رايانه اي با موضوع مديريت شهري 3 انيميشن و دو اپ موبايلي نيز رتبه بندي و رونمايي مي شود

نيلفروشان  با بيان اينکه زمان برگزاري نمايشگاه همزمان با ميلاد امام رضا (ع) آغاز مي شود، اضافه کرد: اين جشنواره برگزار مي شود تا بسياري از امکانات و نيازهاي شهر و کشور بهتر ديده شود و قرار است در اين نمايشگاه شهرداران و شوراهاي شهر با حضور در اين نمايشگاه تمام اتفاقات مربوط به حوزه هاي علم و فناوري را رصد کنند.

وي بيان داشت: نزديک به 77 قرارداد رسمي با شرکت هاي مختلف دانش بنيان امضا شده و 53 قرارداد نيز در حال بررسي است.

اصفهان پيشگام فناوري هاي نوين شهري است

رئيس جشنواره با تاکيد بر اينکه کشور کانادا با دو تکنولوژي بسيار مهم در اين نمايشگاه شرکت مي کند، عنوان کرد: در صورتي که شهرهاي ما هوشمند شود بسياري از مطالبات، مسائل و مشکلات شهري نظير ترافيک و آلودگي هوا مرتفع شده و تاثير بسيار زيادي بر سلامت رواني و جسمي مردم خواهد گذاشت.

وي با بيان اينکه اصفهان پيشگام فناوري هاي نوين شهري است، افزود: بايد در اين زمينه رسانه هاي محلس استان کمک بسيار زيادي به برگزاري اين جشنواره داشته باشند تا از ثمرات آن مردم بتوانند استفاده کنند. در اين جشنواره همچنين رونمايي هايي در حوزه هاي سوخت، ترافيک و سالمت نيز خواهيم داشت که در افتتاحيه يا در اختتاميه يا حاشيه اين جشنواره انجام مي گيرد.

بزرگترين توليد کننده گل هلند نيز در اين نمايشگاه حضور مي يابد

نيلفروشان اضافه کرد: شهرک علمي تحقيقاتي شهر اصفهان با 44 شرکت و ساير شهرها نيز با شرکت هاي مختلف در اين جشنواره حضور مي يابند.

وي با بيان اينکه قرار است بزرگترين توليد کننده گل هلند نيز در اين نمايشگاه حضور مي يابد، گفت: قرار است اين شرکت اصفهان را به برندي بين المللي براي توليد گل هاي رز تبديل کند.

رئيس جشنواره با بيان اينکه دغدغه ما از برگزاري اين جشنواره اين است که بازاري براي فناوري هاي نوين شهري فراهم شود، تصريح کرد: قسمتي از اين نمايشگاه براي مخترعين نوجوان، بسيج دانشجويي در نظر گرفته شده تا دستاوردهاي خود را به نمايش بگذارند.

وي تاکيد کرد: همچنين روي پل شهرستان تصاوير تعدادي از شهداي علم و فناوري کشور نصب مي شود چراکه به برکت خون اين شهيدان است که امروز ما صاحب ايراني مقتدر و سرافراز هستيم.

مطالب پیشنهادی