12:00 1396/04/27

به گزارش مفتاح، قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: یک میلیارد و 200 میلییون یورو به جای سر ریز شدن در راه تولید داخلی صرف خرید هواپیما و خرید خانه در بالای شهر شده است.

مهدی شمس در ادامه دفاعیات خود در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی گفت: برخی مسائل را باید در جلسه غیر علنی گفت.

وی در رابطه با عنصر مادی و معنوی مشارکت توضیح داد: دو نکته در اینجا وجود دارد یکی حق الزحمه من بوده که 13 میلیون دلار براورد می شد که چیزی دریافت نکردم از سویی دیگر، من سهام شرکت اونر ایر را پس دادم.

متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی افزود: در رابطه با اخلال در نظام اقتصادی باید بگوم که برای دادگاه مفهوم عنصر کمی اخلال در قانون برای آن تعریف درستی وجود ندارد.

یک سری آثار مخرب را به این پرونده نسبت دادند. آمار اشتباهی را در رابطه با مفاهیم اقتصادی دادند. مثلا تورم را ناشی از این اثار این پرونده دانستند.

قاضی مقیسه گفت: اینکه میلیون ها بشکه نفت و دلار از ایران رفته است، ایا این اخلال در نظام اقتصادی در شرایطی که کشور شرایط خاصی را پشت سر می گذاشته است نیست؟ این کارها اخلال است. این پولها باید به پارس جنوبی می رفت و تولید ملی انجام می شد.

وکیل شمس گفت: اگر نفت ها آتش می گرفت، خوب بود؟

قاضی گفت: بر اساس اما و اگر و شاید و باید که نباید صحبت کرد.

مقیسه ادامه داد یک میلیارد و 200 میلییون یورو به جای سر ریز شدن در راه تولید داخلی صرف خرید هواپیما و خرید خانه در بالای شهر شده است.

متهم ردیف دوم گفت: پول نفتی که در زمان تحریم فروخته می شد به کشور برنمی گشت و به قول اقایان یا کالای بنجل وارد می شد و یا پولها بلوکه می شد.

به قول آقای جهانگیری معاون اول دولت، 950 میلیون دلار در هشت سال نفت فروخته شده بود. چهار سال قبل تر از آن هم به قول خود اقایان ما بحران نفتی داشتیم اما سوال من این است که تا سال 86 چرا پارس جنوبی خروجی خوبی داشت؟ خب مشخص است که مسئله مدیریتی است.

وی افزود: به عنوان یک اقتصاد دادن باید بگویم تمام بودجه ممکلت صرف هزینه عمرانی نمی شد. اشکال کلی را باید در سو مدیریت جستجو کرد.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی