10:03 1396/04/27

به گزارش مفتاح، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: علی لاریجانی در جلسه غیرعلنی مجلس گفت در ۴ سال گذشته جز در حوزه بهداشت و کاهش تورم در سایر موارد پیشرفت چشمگیری نداشتیم و حتی در بعضی شاخص‌ها سیر نزولی را شاهد هستیم.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه رئیس مجلس به تشریح اوضاع کنونی اقتصاد کشور و ارائه گزارش و آمار در این باره می‌پردازد.

وی افزود: لاریجانی عنوان کرد که جز در دو حوزه بهداشت و همچنین کاهش تورم در سایر شاخص‌ها در 4 سال گذشته کشور ما یا پیشرفت چندانی نداشته و یا اینکه در برخی شاخص‌ها سیر نزولی داشته است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس مجلس گفت که در مورد رشد ناخالص داخلی کشور ما در بین 24 کشور منطقه رتبه دهم را دارد و در بین 191 کشور جهان رتبه 82 ام را در اختیار دارد. در بحث سرانه اسمی ناخالص در بین 22 کشور منطقه 14ام هستیم و در سطح جهانی نیز با 2 پله سقوط از 79 به 81 رسیده‌ایم.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: لاریجانی افزود در بحث آزادی فعالیت‌های اقتصادی در بین 22 کشور منطقه رتبه آخر را داریم و در سطح جهان بین 181 کشور 174 امین کشور هستیم و نسبت به گذشته یک پله سیر نزولی داشته‌ایم.

وی افزود: رئیس مجلس اظهار داشت: در مورد نرخ بیکاری دربین 10 کشور منطقه رتبه ما 9 ام است و در بین 105 کشور دنیا 90‌ام هستیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس اظهار داشت:‌ لاریجانی با اشاره به موضوع رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم تصریح کرد نمایندگان باید تراز وزرا را در سطحی قرار دهند که جدا از اینکه چه فکر و خط سیاسی داشته باشند، بتوانند یک جهش اقتصادی را در کشور ایجاد کند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی