13:08 1396/04/25

به گزارش مفتاح، نمایند مردم مشهد در مجلس گفت: دو سال از اجرای برجام هنوز سوالات مردم پاسخ داده نشده و ابهام و پشت پرده‌های آن حتی برای نمایندگان مشخص نشده است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نمایند مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (یکشنبه 25 تیر)‌ پارلمان، اظهار داشت: 23 تیر سال 78 یادآور حضور مردم غیور و با ایمان ایران اسلامی برای مقابله با تلاش دشمن در جنگ نرم علیه نظام است.

وی افزود: دشمن خیال می‌کرد با رحلت امام، فروپاشی نظام را می‌تواند کلید بزند و براساس مدل‌هایی که در برخی از نقاط دنیا از جمله شوروی پیاده کرده بود می‌تواند شاهد فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد اما مردم غیور ما با حضور خود در 23 تیر ماه 78 جلوی فتنه را گرفتند کما اینکه با حضور خود در 9 دی 88 در مقابل فتنه‌ای دیگر ایستادند و به همین منوال حضور مردم و هدایت‌های رهبری، فتنه‌های آتی را نیز خنثی خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دومین سالگرد اجرای برجام تصریح کرد: این روزها بعد از گذشت دو سال از اجرای برجام هنوز سوالات مردم پاسخ داده نشده و ابهام و پشت پرده‌های آن حتی برای نمایندگان مشخص نشده است که برد نظام در قبول این سند عملا چه بوده و کدام وعده‌ها محقق شده است.

پژمان‌فر ادامه داد: برجام کهنه‌ پیراهنی بود که با بیست و چند وصله‌ای که از طرف شورای عالی امنیت ملی و مجلس زده شد تا بخشی از آسیب‌های  آن پوشیده شود اما بی‌وفایی و نقض صریح آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نه تنها از طرف رئیس جمهور و وزارت خارجه مقابله به مثل نشد بلکه در داخل کشور فضایی ایجاد شد که هیچ‌کس نباید درباره برجام صحبت کند.

وی گفت: این اتفاق یادآور موضوع هولوکاست در اروپا و آمریکا شده است. متاسفانه برجام، هولوکاستی شده که نباید راجع به آن صحبت شود. امروز که بازار الگوگیری از آمریکا و اروپا رواج یافته است مردم ما نگرانند که نکند راجع به برجام همان رفتاری صورت گیرد که با هولوکاست در اروپا صورت گرفته است.

نمایند مردم مشهد در مجلس با اشاره به مشکلات پیش‌روی مجموعه پدیده اظهار داشت: آقای وزیر کشور مشکل سهامداران پدیده مشکلی نیست که به این راحتی از کنار آن گذشت. متاسفانه شما به برند این مجموعه صدمه زده‌اید و مردم و سرمایه‌گذاران را ترسانده‌اید که در این مجموعه سرمایه‌گذاری کنند.

 

پژمان‌فر با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی گفت: جناب آقای سیف بنده چندین بار حضوراٌ به شما عرض کردم نه تنها در خیابان اصلی بلکه اگر در پس‌کوچه‌ای بقالی احداث شود، چندین دستگاه جلوی ادامه کار آن را می‌گیرد. شما چگونه می‌گویید این موسسات غیر قانونی کار کرده‌اند؟ آیا قانون فقط مجموعه‌ای است که شما مجوز آن را می‌دهید؟ آیا قانون شما هستید؟

وی تاکید کرد: امروز در صورت عدم پاسخگویی به مطالبات به حق مردم، بدانید که شما مسئول امنیتی شدن این پرونده هستید.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی