15:35 1396/04/21

به گزارش مفتاح، براساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، درحدود23میلیون نفر در دنیا در حال آماده شدن برای مهاجرت به کشورهای دیگر هستند. این رقم در مقایسه با سال های گذشته افزایش نشان می دهد.

روزنامه'اشتاندارد' اتریش نوشت:طبق تجزیه و تحلیل داده های نظرسنجی بین سال های 2010تا2015 سازمان بین المللی مهاجرت(IOM)،تعداد مهاجران درطول این سالها، کمی افزایش نشان می دهد.

این روزنامه افزود: در واقع این عده برای مهاجرت درحال صرفه جویی و ذخیره کردن پول، یادگیری زبان و برنامه ریزی برای اخذ ویزا هستند.

ویلیام اسوینگ مدیرکل سازمان بین المللی مهاجرت گفت:درحالی که تصور می شد تعداد کمتری از افراد دارای برنامه مهاجرت باشند، اما این تعداد بیش از آن چیزی است که به نظر می آمد.

این روزنامه اتریشی اضافه کرد:براساس گزارش این سازمان، آمریکا محبوب ترین کشور مقصد برای مهاجران است پس از آمریکا، به ترتیب آلمان، کانادا، انگلستان، فرانسه، استرالیا و عربستان به عنوان کشورهای مقصد قرار گرفته اند.

به گزارش این روزنامه اتریشی، در طول ده سال گذشته هیچ تغییری در کشورهای محبوب مقصد برای گردشگری بوجود نیامده است. با توجه به بررسی و تجزیه وتحلیلها، آلمان همواره درمیان کشورها، محبوب ترین کشوربرای مهاجرت می باشد.این کشورها بطوربالقوه بیش ازدو سوم مهاجران را می پذیرند.

اشتاندارد ادامه داد: درمجموع یک نفر از سه نفر خواستار مهاجرت به کشورهای توسعه یافته هستند.با توجه به نظرسنجی انجام شده، کشورهایی که بیشترین مهاجرت را دارند به ترتیب سیرالئون، هائیتی، آلبانی، لیبریا ،جمهوری دمکراتیک کنگوو سپس جمهوری دومینیکن، هندوراس و ارمنستان هستند و سوریه در جایگاه نهم قرار دارد.

این روزنامه اتریشی نوشت:براساس نظر سنجی وتجزیه و تحلیل موسسه گالوپ که در 160 کشور انجام شده است ، 710 میلیون نفر از مردم در جهان مهاجرت کرده اند که 66 میلیون از آنها اظهار داشتند که برنامه مشخصی برای دوازده ماه آینده دارند .

به گزارش این روزنامه، درسال 2015 ، 5 درصد بزرگسالان اظهار داشته اند که از سال 2010 برنامه مشخصی برای مهاجرت داشته اند . با این حال، تنها کمتر از نیم درصد از مردم ابراز کرده اند که برای تغییرات آماده هستند و هنگامی که این موضوع تبدیل به واقعیت می شود ، باز هم این افراد کمتر می شوند.

همچنین مدیر سازمان بین المللی مهاجرت گفت: درک نیات مهاجرت، می تواند به بهتر شدن و سازمان دهی کردن مسئله مهاجرت در آینده کمک کند .

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی