13:35 1396/04/20

به گزارش مفتاح، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در تذکری به رئیس جمهور خواستار برخورد و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی وزیر صنعت در واردات سیگار مارلبرو که وابسته به صهیونیست‌ها است، شد.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (20 تیرماه 96) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر به رئیس جمهور ضرورت جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به ویژه در مورد مواد خوراکی، پروتئینی و لبنی و کاهش فشار بر اقشار محروم و مستضعف را متذکر شد.

احمد امیرآبادی، علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور نمایندگان قم، تهران و ارومیه به وزیر دادگستری لزوم تسریع در رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف سراسر کشور را متذکر شدند.

سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب به وزیر کشور لزوم بازشماری آراء انتخابات شورای شهر بندرعباس را متذکر شد.

علی گل‌مرادی نماینده مردم بندر ماهشهر در تذکری به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد خواستار تعجیل در برنامه‌ریزی و ارائه طرح ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری و پاسخگویی مناسب به سپرده‌گذاران مؤسسات آرمان و کاسپین جهت جلوگیری از تضییع حقوق آنها شد.

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در تذکری به وزیری علوم خواستار جلوگیری از تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور شد.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در تذکری به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد که دلیل تعطیلی گسترده احداث و آسفالت راه‌های روستایی و بین شهری چیست.

محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در تذکری به رئیس جمهور خواستار برخورد و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی وزیر صنعت در واردات سیگار مارلبرو که وابسته به صهیونیست‌ها است، شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزیر دادگستری لزوم ارائه برنامه قانونی درخصوص افزایش جرائم مربوط به خودزنی و جلوگیری از سوء استفاده از خلاءهای قانونی در این حوزه و به وزیر امور خارجه اتخاذ مواضع قاطع و رسمی در برابر سخنان ضد ایرانی مقامات آمریکا را متذکر شد.

حسین‌علی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد که در اجرای اصل 30 قانون اساسی دستور دهید مدیران مدارس مردم را مجبور به پرداخت هزینه برای ثبت نام دانش‌آموزان نکنند.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کرد که علت مطالبه مالیات از کشاورزان و فعالیت‌های کشاورزی علیرغم معافیت مالیاتی چیست.

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد که علت توهین به ساحت مقدس سحابه رسول اکرم (ص) (سلمان فارسی) در استانداری خوزستان و با حضور شخص استاندار چیست.

علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور نمایندگان تهران و ارومیه عنوان کردند که به بدعهدی‌ها و بی‌رقبتی‌های وزارت نفت در امر مهم و اضطراری تکمیل گازرسانی به روستاهای مرزی کشور پایان داده شود.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی