11:30 1396/04/18

به گزارش مفتاح، دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: بسیاری از تجار فرش دستباف اصفهان به دلایل مختلف کاهش صادرات، تغییر شغل دادند و رکود اقتصادی در این حوزه به شدت حاکم است.

منوچهر طلایی پیرامون وضعیت صادرات فرش دستباف اظهار داشت: متاسفانه صادرات فرش دستباف با مشکلات متعددی روبه‌رو است و بیشتر صادرکنندگان این کالای قیمتی کار خود به دلیل مشکلات رها کردند.

وی با بیان اینکه در گذشته 150 تاجر فرش در اصفهان فعال بودند، گفت: اکنون تنها 15 تاجر در این زمینه فعالیت می‌کنند و سیاری از تجار فرش دستباف اصفهان به دلایل مختلف کاهش صادرات تغییر شغل دادند.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه رکود اقتصادی در این حوزه به شدت حاکم است، تصریح کرد: اکنون شاهد این مشکل هستیم که بسیاری از فرش‌های صادراتی به دلیل از دست دادن بازار جهانی خود در اروپا و آمریکا به ایران برگشت می‌خورد.

وی با بیان اینکه سال گذشته به‌دلیل برگشت فرش‌های دستباف، تجار 3 میلیارد تومان جریمه شدند، گفت: باید در زمان تصویب قانون، افرادی از اتحادیه در جسله حضور داشته باشند تا مشکلات به دقت تشریح و بعد قانون وضع شود تا با وجود رکود اقتصادی حاکم بر بازار فرش، مشکلات دیگر گریبان‌گیر تجار و فعالان این حوزه نشود.

طلایی با بیان اینکه فرش دستباف برای دولت هیچ‌گونه بار مالی ندارد، خاطرنشان کرد: فرش دستباف نیازمند حمایت جدی دولت است، در غیر این صورت همین افراد اندکی که در این حضور فعال هستند نیز به دلیل مشکلات کار خود را رها می‌کنند.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی