به گزارش مفتاح، نماینده شاهین شهر در مجلس با اشاره به معطل ماندن ۱۵۶۰ نشریه برای دریافت مجوز، از تخلف وزارت ارشاد در این زمینه انتقاد کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در جلسه علنی امروز و در طرح سوال ملی خود از وزیر ارشاد درباره علت معطل ماندن نشریات متقاضی مجوز و عدم صدور مجوز برای آنها، گفت: طبق قانون، هیات نظارت بر مطبوعات سه ماه فرصت دارد که درخواست مجوز نشریات را بررسی کند و پاسخ دهد.

وی افزود: این در حالی است که بنا بر اعلام پایگاه رسمی وزارت ارشاد، تا ۱۴ فروردین امسال ۱۵۶۰ متقاضی مجوز ثبت نام کرده اند، اما وزارت ارشاد به وظیفه خودش عمل نکرده است.

حاجی دلیگانی افزود: در آذرماه سال گذشته که این سوال را مطرح کردیم، حدود ۶۰۰ متقاضی در صحن بودند که این عدد در بهمن ماه سال قبل به ۱۲۰۰ تقاضا افزایش یافت که مجوزی دریافت نکردند و امروز هم تعداد تقاضاها به ۱۵۶۰ مورد رسیده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با انتقاد از تصمیم های سلیقه ای برای اعطای مجوز به نشریات گفت: طبق سخنرانی آقای انتظامی (معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد) در مشهد، ایشان از تصمیم های سلیقه ای خودشان دفاع کرده و می گوید که مثلا صلاح دیدیم به فائزه هاشمی مجوز هفته نامه بدهیم نه روزنامه!

وی با بیان اینکه انگیزه خوانی متقاضیان نشریه برخلاف قانون است، گفت: بهانه وزارت ارشاد برای کندی بررسی تقاضاها این است که اعضای هیات نظارت بر مطبوعات فرصت ندارند، در حالی که قانون مهلت سه ماهه را قید کرده است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه تخلف مدیران در این زمینه باعث بیکاری هزاران نفر از اصحاب قلم شده، عنوان کرد: حقی از متقاضیان ضایع شده که باید پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آقایان می گویند که هفته ای یک جلسه در هیات نظارت بر مطبوعات تشکیل شده و در هر جلسه به طور متوسط یکصد تقاضا بررسی شده است؛ اگر از آذرماه پارسال تا به حال همین هفته ای یک جلسه تشکیل شده بود و به طور متوسط یکصد مجوز بررسی می شد، تا به حال این تقاضاها تعیین تکلیف شده بود.

 

در نهایت با قانع نشدن حاجی دلیگانی، سوال به رای گذاشته شد که نمایندگان از پاسخ های وزیر ارشاد قانع شدند.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی