به گزارش مفتاح، تازه ترین گزارش یک روزنامه مشهور آمریکایی نشان می‌دهد که پلیس آمریکا در شش ماه نخست امسال ۴۹۲ نفر را به ضرب گلوله از پای درآورده است.

براساس نقل از روزنامه واشنگتن پست، پلیس آمریکا در شش ماه نخست 2017 میلادی بیش از 492 نفر را با شلیک گلوله به قتل رسانده است و این مساله نشان می دهد که تعداد قربانیانی که توسط پلیس آمریکا تا پایان امسال به قتل خواهند رسید برای سومین سال متوالی به 1000 نفر خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، واشنگتن پست از سال 2015 میلادی همه تیراندازی های مرگبار پلیس آمریکا را ثبت و ضبط کرده است. این روزنامه افزود: تعداد تلفات ناشی از تیراندازی پلیس آمریکا تا 16 ژوئن امسال مشابه با آمارهای سال گذشته بوده است.

روزنامه واشنگتن پست فاش کرد که از سال 2015 میلادی تعداد تیراندازی های پلیس آمریکا دو برابر بیشتر از آماری بوده است که از سوی "اف بی آی" اعلام شده است.

جفری آلپرت جرم شناس دانشگاه کارولینای جنوبی در این باره تاکید کرد: این آمارها نشان می دهد که تیراندازی هایی که ماموران پلیس آمریکا در آن نقش داشته اند، در طول زمان باثبات و پایدار بوده است. برخی مناطق با افزایش تیراندازی و برخی مناطق با کاهش روبرو شده اند ولی میانگین تغییری نکرده است. این جامعه ما در قرن 21 است.

روزنامه واشنگتن پست از سال 2015 میلادی پس از آنکه مایکل براون جوان 18 ساله در شهر فرگوسن ایالت میسوری در اوت 2014 میلادی هدف گلوله پلیس قرار گرفت، آمارهای تیراندازی ماموران پلیس آمریکا را به دقت زیر نظر دارد.براون یکی از سیاهپوستان متعددی بوده که طی 3 سال گذشته هدف تیراندازی و رفتارهای خشن پلیس آمریکا قرار گرفته است. این اقدامات خشونت آمیز موجب اعتراضات و بحث و جدل های ملی در سراسر آمریکا در خصوص ریشه های نژادپرستانه در سیستم قضایی و پلیس آمریکا شده است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی