19:14 1396/04/07

     

به گزارش مفتاح، دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان با تا کید بر اینکه اصفهان تنها پاتخت فرهنگ و هنر است و بس و پایتخت چیز دیگری نیست گفت:  اصفهان در هیچ زمینۀ دیگری از جمله سرطان ، ام اس و آسیب‌های اجتماعی همانند نرخ ابتلا به مواد مخدر و نرخ طلاق پایتخت نیست و بر همین اساس اگر آمار اشتباه و کذب از آسیب‌های اجتماعی در استان  از رسانه ‌ا منتشر شود از این پس به دلیل تبعات ناگوار آن ، با آن برخورد می‌کنیم.

وی استان اصفهان را نوزدهمین استان مبتلا به مواد مخدر عنوان کرد.

استاندار ضمن انتقاد شدید از مواضع و عملکرد صدا و سیمای مرکز اصفهان در انعکاس اخبار ، اظهار داشت: تنها بیان نداشته‌ها و صرف نظر از اعلام داشته‌ها خدمت به اصفهان نیست و حتما در مسیر توسعه استان خلل ایجاد می‌کند و بایستی همانند سایر استانها اصفهان را با داشته هایش معرفی کنیم.

استاندار نرخ آسیب‌های اجتماعی در اصفهان را از میانگین کشوری پایین تراعلام کرد وافزود:  منصفانه این است که بیان آمار نادرست و کذب و سیاه نمایی را کنار گذاشته و اصفهان را با داشته‌هایش معرفی کنیم.

رسول زرگرپور در ادامه افزود: صدا و سیما مدام از نداشته‌های اصفهان می‌گوید و تصور می‌کند این روش خدمت است ، اما صدا وسیمای استان های دیگر  همواره از داشته‌هایشان می گویند. در اصفهان مدام در بیان نداشته‌ها اغراق می‌کنند و تصور می‌کنند خدمت کرده‌اند؛ اما بدانید که این روش خدمت نیست.

زرگرپور بیان نداشته ها را نه تنها خدمت ندانست بلکه این نحوه اطلاع رسانی را خلل وارد کردن در مسیر توسعه عنوان کرد وافزود:  باید صدا و سیمای اصفهان نیز هم با مبانی انقلاب که ایجاد امید و نشاط است همراهی کند و بهتر از گذشته در مسیر توسعۀ استان قدم بردارد.

وی همچنین برخورد با عکاسان خبری وممانعت از عکاسی انها از مراسم ونماز عید فطر  را  نادرست عنوان کرد وگفت: استان اصفهان بعد از تهران در مجامع جهانی از اهمیت برخورد دار است و رسانهاهی غربی اخبار را از اصفهان رصد می کنند.

استاندار انعکاس این گونه مراسم ها را با اهمیت عنوان کرد و گفت: مدیریت این گونه مراسم ها با استانداری نیست اما مدیریت مصلی هنوز با استانداری است و از این به بعد برای خبرنگاران وعکاسان جایگاه ویژه ای در نظر گرفته می شود.

 

مطالب پیشنهادی