16:05 1396/04/07

به گزارش مفتاح، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: جوامع باید به‌منظور رفع نیازهای اقتصادی خود به مسائل اجتماعی و حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشند و با در نظر گرفتن این موارد اقدام به بهبود کیفیت زندگی خود کنند.

بهرام سبحانی با تأکید بر اهمیت حفظ محیط زیست اظهار کرد: مفهوم توسعه پایدار به توسعه جوامع با در نظر گرفتن نیازهای کنونی، بدون لطمه زدن به استعدادها و توانایی‌های موردنیاز آینده است.

وی افزود: جوامع باید به‌منظور رفع نیازهای اقتصادی خود به مسائل اجتماعی و حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشند و با در نظر گرفتن این موارد اقدام به بهبود کیفیت زندگی خود کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه از ابتدای طرح به‌ منظور تولید ۲.۵ میلیون تن فولاد احداث شد و در ادامه توسعه این شرکت در دستور کار قرار گرفت و دستیابی به تولید ۶ میلیون تن فولاد هدف‌گذاری شد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که همواره فولاد مبارکه بر آن تأکید داشته، رفع نیاز حال حاضر کشور در زمینه محصولات فولادی است که این مهم با در نظر گرفتن توانایی دوره‌های آینده در برآوردن نیازهای خود صورت گرفته است.

سبحانی در ادامه به برخی اقداماتی که توسط این شرکت به‌منظور حفظ محیط زیست صورت گرفته، اشاره کرد و بیان داشت: دفع پسماندهای ویژه تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست به روش اصولی و طبق ضوابط فنی و اجرای طرح فراوری گرم سرباره انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان هدف از اجرای این طرح را حفظ محیط زیست خواند و خاطرنشان کرد: به دنبال اجرایی شدن این طرح ضایعات دفنی کاهش‌یافته و این ضایعات به ارزش‌افزوده تبدیل‌شده است که منجر به حفاظت از منابع طبیعی می‌شود.

وی به نمونه دیگری از طرح‌های اجرایی فولاد مبارکه به‌منظور حفظ محیط زیست اشاره کرد و بیان داشت: اجرای سیستم پایش لحظه‌ای و بر خط آلاینده‌ها و ارسال اطلاعات آنالیز به سازمان محیط زیست، احداث تصفیه‌خانه‌های پساب در شرکت فولاد سبا، توسعه و ارتقای سیستم‌های تصفیه پساب در فولاد مبارکه با هدف کاهش برداشت آب از رودخانه و ارتقا و بهبود سیستم‌های کنترل غبار با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بخش دیگری از اقدامات فولاد مبارکه به‌منظور حفظ محیط زیست است.

سبحانی همچنین به اجرای طرح‌هایی که با هدف کمک به بحران آب در منطقه صورت گرفته است اشاره کرد و یادآور شد: تأمین مالی طرح جمع‌آوری و تصفیه پساب‌های شهرهای مجاور با هدف رفع مشکل زیست‌محیطی منطقه و استفاده از پساب‌ها در مصارف صنعتی و کمک به حل بحران آب در منطقه بخش دیگری از اقدامات فولاد مبارکه در این راستا بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه از مشارکت این شرکت در طرح‌ها و برنامه‌های زیست‌محیطی بین‌المللی خبر داد و در همین راستا متذکر شد: طرح تغییرات اقلیم با همکاری انجمن جهانی فولاد انجام شد که این شرکت موفق به دریافت تقدیرنامه شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز در راستای بهبود شرایط زیست‌محیطی منطقه و همگام با توسعهٔ فولاد مبارکه میزان فضای سبز این شرکت از هزار و ۶۰۰ هکتار فراتر رفته است.

سبحانی در همین راستا تصریح کرد: به همین منظور تدابیری اتخاذ شده است تا آبیاری این میزان فضای سبز با استفاده از پساب تصفیه‌شده صنعتی شرکت و بدون برداشت آب اضافی از زاینده‌رود در محیطی کاملاً سالم انجام شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در پایان تأکید کرد: فولاد مبارکه توسعه همکاری‌ها با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور را به‌منظور گسترش مطالعات خود در این زمینه در دستور کار قرار داده است.

منبع: فولادمبارکه

مطالب پیشنهادی