به گزارش مفتاح، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با بیان اینکه برنامه ششم توسعه تاکنون توسط دولت ابلاغ نشده است، گفت: انقلابی‌گری و مقاومت محورهای سخنان رهبر بوده و در پیشتازی انقلاب نقش بسزایی دارند.

سید جواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در سلسله جلسات فرهنگی موسسه راه روشن کاشان با بیان اینکه شرایط حساسی بعد از انتخابات اخیر در کشور وجود دارد، اظهار داشت: لازم است فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی بیش از پیش اهمیت داده شود و نسبت به اجرای منویات ایشان اهتمام ورزید.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقاومت و انقلابی‌گری دو محور سخنان ایشان در سخنرانی‌های اخیر بوده که نشان دهنده وظیفه ما در انقلاب اسلامی است، افزود: در آیات و روایات از زمان پیامبران استقامت در مسیر حق رمز پیروزی بوده و مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی در محافل مختلف است.

وی انقلابی‌گری را در پیشتازی انقلاب موثر دانست و خاطرنشان کرد: انقلابی‌گری امروزه با الفاظی همچون جوانان مومن و انقلابی و غیره شناخته می‌شود در حالی که برخی افراد جریان انقلابی را مقابل عقلانیت قرار می‌دهند اما رهبر انقلاب اسلامی انقلابی‌گری را عین عقلانیت می‌دانند و در زمینه فرهنگی نیز آتش به اختیار اعلام کردند.

رئیس اسبق دانشگاه کاشان با بیان اینکه امید است در مسیر انقلاب اسلامی در جهت تحقق اهداف آن گام برداشته و در این راه از بصیرت کافی برخوردار باشیم، تصریح کرد: وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری و نظارت است و تلاش شده بر اساس آنچه که از حوزه انتخابیه دریافت می‌کنیم در قانون گذاری لحاظ کنیم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه دولت برنامه ششم توسعه را با وجود تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان تاکنون ابلاغ نکرده است، ابراز داشت: مسائلی در کاشان وجود داشته و سعی کردیم این مسائل را در کمیسیون تلفیق لحاظ کنیم و در همین راستا بودجه خوبی به دانشگاه کاشان و بیشتر از بودجه جاری به آن اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه متعهد شدیم این بودجه در سال 96 به جاده مشهد اردهال اختصاص پیدا کند و در سال 97 بودجه در جاده برزک کاشان هزینه شود، بیان کرد: در جهت حل مشکل فرهنگیان 1370 میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق مهیا شد و بخشی از مشکلات فرهنگیان کاشانی نیز برطرف شد و در زمینه نظارتی نیز با تذکر و طرح یک سوال سعی شد وظیفه نظارتی به خوبی انجام شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مسائل همچون کاهش تعرفه برق باید توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود اما به دلیل مطالبه مردم در جهت تحقق آن گام برداشته شد، اذعان داشت: کاهش تعرفه برق کاشان به تایید وزیر نیرو رسید و در صورت عدم تصویب این طرح توسط هیئت دولت به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رادیو دروازه ورود به صدا و سیما است، تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته موافقت ایجاد رادیو کاشان از رئیس صدا و سیما گرفته شده است و تا شهریور ماه سال جاری رادیو کاشان به بهره برداری می‌رسد.

رئیس اسبق دانشگاه کاشان با بیان اینکه وصول مطالبات کارگران کارخانه ریسندگی و بافندگی از دیگر پیگیری‌های صورت گرفته بود، گفت: متاسفانه 30 سال است این مطالبه وصول نشده است و کارگران این کارخانه 40 الی 50 میلیارد تومان طلب دارند و 6000 نفر را شامل می‌شود.

ساداتی نژاد ایجاد بیمارستان تامین اجتماعی را مطالبه 13 ساله کارگران کاشانی عنوان کرد و افزود: این پروژه چند سالی است به بهانه‌های مختلف تاکنون انجام نشده است در حالی که 270 هزار بیمه پرداز در کاشان وجود دارد و میلیاردها تومان حق بیمه به بیمارستان‌ها توسط تامین اجتماعی پرداخته می‌شود در حالی که ایجاد این بیمارستان در کاشان از نظر اقتصادی نیز مرقوم به صرفه است.

وی استان شدن کاشان را نیز از دیگر مطالبات مردم این خطه عنوان کرد و ابراز داشت: استان اصفهان همانند استان خراسان این پتانسیل را دارد تا به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شود و این طرح نیز با امضای 47 نماینده مجلس همراه است و امید است با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده شاهد تحقق این آروزی دیرینه مردم کاشان باشیم.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی