به گزارش مفتاح، با وجود حلول ماه شوال در یمن، از فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور که وعده داده بود تا پیش از ماه مبارک رمضان، یمنی‌ها طعم آتش‌بس را خواهند چشید، خبری نیست.

یمن ماه مبارک رمضان را با وجود محاصره و تجاوزها و بمباران‌های مستمر، سپری کرد. ماهی که مردم یمن به دنبال لقمه‌ای نان برای سحری و افطاری خود بودند.

«ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل، وعده داده بود که پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در یمن، آتش‌بس برقرار شود اما نه تنها این وعده محقق نشد که عربستان سعودی و همپیمانانش بر شدت حملات خود در این ماه افزودند.

پایگاه خبری «النجم الثاقب» در گزارشی نوشت: بیش از 19 میلیون یمنی، در سایه محاصره ظالمانه و تحمیلی عربستان و همپیمانان آمریکایی و صهیونیستی‌اش، حتی در ماه مبارک رمضان نیز، طعم صلح و آتش‌بس موقت را نچشیدند و در روزهای طاقت‌فرسای جنگ و خونریزی، روزه گرفتند.

یونیسف تخمین می‌زند که شمار مبتلایان به وبا در یمن در سایه تخریب زیرساخت‌های بهداشتی این کشور تا پایان ماه آگوست آینده از 193 هزار نفر به 300 هزار نفر برسد.

وبا در اکثر استانهای یمن، شیوع یافته و افراد زیادی به ویژه کودکان را مبتلا کرده است. به گفته سخنگوی یونیسف، شمار کشته‌های وبا در یمن که از آوریل گذشته، آغاز شده، به هزار و 265 نفر رسیده است. یک چهارم این کشته کودک هستند و نیمی از مبتلایان کنونی نیز کودکند.

سازمان بهداشت جهانی روز شنبه (دیروز) اعلام کرد که شمار کشته‌های وبا در یمن از 27 آوریل تاکنون به هزار و 310 نفر می‌رسد و استان «حجة» در شمال غرب یمن، بیشترین قربانیان را داشته است و پس از آن استان «إب» و «الحدیده» قرار دارند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی