به گزارش مفتاح، همسر شهید مدافع حرم هادی کجباف گفت: با وجود اینکه همه مردم و مسئولان کشور برای تشییع و خاکسپاری شهید کجباف در امام زاده عبدالله شوشتر موافق بودند ولی دبیر یونسکو در ایران با این کار مخالفت کرد و اجازه این کار را نداد.

شاه بانو احمدی همسر شهید مدافع حرم هادی کجباف ‌در نشست هم اندیشی بانوان رسانه‌ای استان خوزستان با اشاره به اینکه شهید مصطفی صدر  حدود 8 مرتبه در سوریه مجروح شد، اظهار داشت: چگونه می توان فردی که پس از بارها مجروحیت بار دیگر به سوریه می رود و در این راه شهید می شود را برای مخاطب تفهیم کرد.

وی با بیان اینکه شهدا، زندگان خاموش هستند افزود: شنیدن و انتقال پیام شهدا وظیفه همه آحاد جامعه است ولی مسئولیت اصحاب رسانه در این میان دو چندان است چرا که هنر و حرفه آنها درک و موشکافی این مسائل و سپس نشر آن است.

همسر شهید مدافع حرم هادی کجباف بیان کرد: شهدای هر سرزمین افتخار ملتشان هستند و سبب عزت، شرافت و سربلندی ملت محسوب می شوند.

وی گفت: با ریخته شدن خون شهید روح جدیدی در جامعه به وجود می آید و از یاس و ناامیدی جامعه جلوگیری می شود؛ این تحول در جامعه مردم را بیدار می کند.

احمدی بابیان اینکه دشمنان درصدد هستند که یاد شهدا را در جامعه کمرنگ کنند، عنوان کرد: آنها می‌خواهند که مسئله ایثار و جهاد به تاریخ سپرده شود.

وی ادامه داد: اگر چه که جهان به صورت دهکده ای درآمده و همگان به اخبار دسترسی دارند ولی گاهی  می‌بینیم که خبرها تحریف شده و حتی ممکن است خبرنگار را به دلیل ارائه خبر صحیح ترور کنند.

همسر شهید مدافع حرم هادی کجباف تصریح کرد: خبرنگاران دقت کنند که حقایق را به خوبی تشخیص دهند و به آنچه که سبب بیداری و هدایت مردم می شود بپردازند.

احمدی با اشاره به موضوع تشییع شهید هادی کجباف عنوان کرد: با وجود اینکه همه مردم و مسئولان کشور برای تشییع و خاکسپاری شهید کجباف در امام زاده عبدالله شوشتر موافق بودند ولی دبیر یونسکو در ایران با این کار مخالفت کرد و اجازه این کار را نداد.

 

وی افزود: ما با پذیرفتن سند2030 استقلال کشورمان را از دست خواهیم داد چرا که همانند ماجرای به خاک سپاری شهید کجباف ناچار به پذیرفتن چنین مسائلی از سوی یونسکو هستیم.

همسر شهید کجباف با بیان اینکه با امضای چنین اسنادی می‌پذیریم که پس از آن بر کار ما نظارت کنند، تصریح کرد: حیف است که پس از 8 سال جنگ و دفاع مقدس و نیز سال ها تلاش، سختی و رنج برای کسب استقلال چنین ارزان استقلالمان را از دست بدهیم.

وی در پاسخ به سئوالی که برخی می‌گویند شهید برای پول به جنگ رفت، گفت: چه کسی حاضر است در ازای گرفتن مقدار زیادی پول حتی یک بند از انگشتش را قطع کنند؟! هیچ کس حاضر نیست که در ازای مزد، عزیزش را از دست بدهد.

احمدی عنوان کرد: ما که حتی به پول احتیاج نداشته‌ایم پس چرا به خاطر پول بخواهیم عزیزمان را در این راه بفرستیم؛ شهید برای جنگ با اسرائیل به سوریه رفت.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی