8:18 1396/04/01

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری مفتاح، احمد خسروی وفا مدیر کل دادگستری استان اصفهان بعد از یک سال به مناسبت هفته قوه قضائیه به جمع خبرنگاران آمد، وی ضمن اشاره به برنامه‌های هفته قوه قضائیه در اصفهان با اشار به آمار سال گذشته، میزان پرونده‌های وارده به دادگستری اصفهان را 683 هزار و514 پرونده اعلام کرد. پروند‌های مختومه در همین سال 688 هزار و843 پرونده مختومه شده  و5 هزار 329 پرونده هم عملکرد مثبت داشته است.

خسروی ادعا کرد که مدت وقت دهی در دادگستری 10 روز کاهش داشته است و از 66 روز به 55 روز رسیده است. وی همچنین تعداد پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف را در سال گذشته 204 هزار و227 پرونده عنوان کرد که در همین سال 204 هزار 535 پرونده نیز مختومه شده است ونسبت به سال 94 سازش در پرونده ها با 4 درصد رشد روبرو بوده است.

خسروی وفا تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال 95 را نسبت به سال 94 هزار پرونده کمتر  اعلام کرد.

مدیر کل دادگستری در ادامه با اشاره به آمار ارائه شده در مرکز مطالعات اجتماعی وجرم شناسی قوه قضائیه جرایم مهم اصفهان را توهین، ضرب وجرح عمدی، سرقت، ضرب وجرح  غیرعمدی(تصدفات)، تهدید و تخریب عنوان کرد. سرقت در کشور رتبه اول جرم و دراصفهان رتبه سوم جرم عنوان شد.

طبق گفته خسروی وفا، نگهداری وفروش مواد مخدر در کشور رتبه 9 ودر اصفهان رتبه 12، استعمال مواد مخدر در کشور رتبه 15 و اصفهان جز 20 رتبه اول نیست، کلاهبرداری رتبه 7 کشور ودر اصفهان رتبه 8، طلاق توافقی در کشور رتبه 8 ودر اصفهان رتبه 9، طلاق به درخواست زوجه رتبه 12 در کشور ودر اصفهان رتبه 14 ومطالبه چک رتبه 4 ودر اصفهان رتبه 6 را داراست.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثنا( ابلاغ الکترونیکی) این سامانه را راهی برای کاهش اطاله دادرسی عنوان کرد وافزود: تا کنون 223هزار و832 نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و 412 هزار و854 نفر ابلاغ الکترونیکی دریافت کرده اند. افراد با مراجعه به دفاتر قضائی می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

خسروی وفا در ادامه از تشکیل 429 پرونده در خصوص زمین خواری در اصفهان خبر داد وگفت: « 423 نفر در رابطه با زمین خواری دستگیر شدند و 6 میلیون و510 هزار متر مربع از زمین های ملی خلع ید شده است.»

تشکیل 190 پرونده کار چاق کنی وکلاهبرداری در دستگاه قضا که 60نفردر این رابطه دستگیر شده اند اما در اصفهان دستگیری یا زندانی شدن قاضی نداشته‌ایم.

وی در ادامه به برخی پرونده‌های مهم در سال 95 اشاره داشت وافزود: دستگیری باند صحنه سازی تصادف برای دریافت دیه، تشکیل پرونده پولشویی وکلاهبرداری، دستگیری باند سرقت‌های مسلحانه وطلافروشی در اصفهان، دستگیری دو عنصر ضد انقلاب فعال در فضای مجازی ودستگیر باند سقط جنین که در این باند دو زن ویک مرد اقدام به سقط غیر قانونی می‌کردند، از اقدامت دادگستری در سال گذشته بوده است.

بنا به گفته این مسوول قضایی 166 پرونده انتخاباتی  در کل استان تشکیل شد که 102 پرونده در حال رسیدگی است .   50 پرونده منع تعقیب صادر شده است وبرای 10 پرونده در دادگاه بدوی حکم وچهار مورد کیفر خواست صادر شده است.

وی در ادامه در  پاسخ به سوال خبرنگار مفتاح، در خصوص انتقال ساختمان شورای حل اختلاف خیابان هشت بهشت به خیابان آتشگاه و شاکی شدن مردم گفت: متاسفانه اکثر ساختمان‌های دادگستری اجاره‌ای است وما ناچاریم بعد از مدتی ساختمان را تخلیه کنیم. البته تلاش می‌کنیم اجاره مکان در نزدیک ترین مکان باشد تا مزاحنمتی ایجاد نشود، اما برخی موارد اتفاق می افتاد. امیداریم دولت به قوه قضائیه توجه بیشتری داشته باشد وساختمان 33 هزار متری دادگستری تامین بودجه شود تا مردم کمتر اذیت شوند.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به سوال تشکیل دادگاه ویژه کودک گفت:  دادگاه ویژه کودکان در اصفهان تشکیل می‌شود وقضات این دادگاه‌ها ابلاغ ویژه دارند ومشاورین افتخاری نیزدر این دادگاه‌ها حضور دارند.

بنا به گفته خسوری وفا حفاظت اطلاعات دادگستری نظارت جدی بر محرران خیابان نیکبخت دارد وبرخی تخلفات از این افراد سرزده که با آن برخورد شده است. وی تاکید کرد محررین به هیچ عنوان حق مشاوره  و دخالت در پرونده را ندارند.

مطالب پیشنهادی