به گزارش مفتاح، کارگران شهرداری دلفان بار دیگر در اعتراض به حقوقی که حدود ۱۰ ماه پرداخت نشده است به نشانه اعتراض سفره خالیشان را در وسط خیابان پهن کردند.

کارگران شهرداری دلفان بار دیگر در اعتراض به حقوقی که ماه‌ها پرداخت نشده است مقابل فرمانداری تجمع کردند اما اینبار سفره خالیشان را به خیابان آوردند تا مسئولان بدانند سفره کارگری که 10 ماه حقوق نمی‌گیرد چه رنگ و بویی دارد.

آخرین بار نهم خرداد ماه 96 بود که کارگران شهرداری دلفان برای احقاق حق خود مقابل شهرداری این منطقه تجمع کردند که بار دیگر با وعده پرداخت حقوق در " روز شنبه" و به امید پرداخت حقوق صحنه را ترک کردند اما این وعده نیز محقق نشد و کارگران دیگر به آمدن هیچ شنبه‌ای امید ندارد و همچنان از گذر زندگی‌های پر از سختی و مشقت دم می‌زنند.

در پی تجمعات قبلی این کارگران در گزارشی با عنوان «سفره خالی کارگران شهرداری دلفان در ماه رمضان/ اعتراض کارگران به 6 ماه حقوق معوقه» پرداخت اما وعده مسئولان شهرداری به این کارگران برای پرداخت حقوق باز هم محقق نشد.

کارگران شهرداری دلفان بار دیگر دست به دامان خبرگزاری شدند تا بار دیگر فریاد اعتراضشان از طریق این خبرگزاری به گوش به مسئولان برسد.

سفره خالی کارگران دلفان در ماه رمضان

یکی از این کارگران اظهارداشت: مردم مومن دلفان غیرت دارند و در ماه رمضان روزه‌دار هستند این کارگران نیز روزه دار اند اما مگر می‌شود بدون افطار روزه گرفت ودست خالی به خانه رفت؟! از آذر ماه سال 95 تاکنون هنوز هزار تومانی هم حقوق نگرفته‌ایم واقعا کدام کارمند می‌تواند یک ماه حقوق نگیرد و اعتراضی نداشته باشد.

وی افزود: از این خبرگزاری عاجزانه درخواست داریم درد کارگران شهرداری دلفان را منعکس کند چرا که زندگی این کارگران واقعا با مشکل مواجه شده است.

کارگر شهرداری دلفان عنوان کرد: حقوق ماهیانه من 850 هزار تومان است اما عملا ماهیانه حقوقی دریافت نمی‌کنم، اضافه کاری را هم قطع کرده و به شرکت خصوصی واگذار کرده‌اند.

یکی دیگر از کارگران شهرداری دلفان بیان کرد: امروز مقابل فرمانداری دلفان تجمع کرده‌ایم اما این تجمعات بی‌فایده است و حقوق ما را پرداخت نمی‌کنند.

10 ماه حقوق معوقه کارگر شهرداری دلفان

این نیروی فصلی شهرداری دلفان تصریح کرد: اکنون حدود 10 ماه است که حقوق نگرفته‌ام و با وجود اینکه چندین سال در این بخش خدمت می‌کنم اما هنوز وضعیتمان را مشخص نکرده‌اند.

وی به مشقت‌های زندگی خود اشاره کرد و گفت: هر روز برای گذران زندگی مواد غذایی را از مغازه داران شهرم قرض گرفته‌ام اما اکنون حسابم زیاد شده( دو میلیون تومان) و کسی دیگر حاضر نیست به چیزی قرض بدهد.

کارگر شهرداری دلفان اظهارداشت: فرزند بیمارم در بیمارستان بستری است اما چون هزینه بیمارستان را ندارم اجازه ترخیص نمی‌دهند وهمچنان در بیمارستان معطل مانده است.

عملی نشدن وعده‌ها برای پرداخت حقوق

وی افزود: همیشه وعده پرداخت حقوق را می‌دهند و می‌گویند شنبه پرداخت می‌شود اما از پاییز سال 95 تاکنون شنبه‌های بسیاری گذشته است و هنوز خبری از حقوق نیست.

کارگر شهرداری دلفان حقوق سال 95 را کامل نگرفته‌ایم اگر اعتراضی هم صورت می‌گیرد جا به جایی انجام می‌شود و یا برای شخص معترض عدم نیاز به کار و اخراج نوشته می‌شود.

یکی دیگر از کارگران شهرداری دلفان به هشت ماه حقوق معوق خود اشاره و عنوان کرد: علاوه بر حقوق هنوز عیدی و سنوات را دریافت نکرده‌ایم و نزدیک به یک سال است که هزینه بیمه ما واریز نشده است.

وی بیان کرد: هر کارگری به این وضعیت معترض می‌شود شهردار عدم نیاز آن را می‌نویسد و اخراج می‌شود.

کارگر شهرداری دلفان گفت: توان پرداخت مخارج زندگی را ندارم تا جایی که کنتور گازم را جمع کردند و بدون گاز زندگیمان مختل شده است روزه‌دار هستیم ولی گازی برای پخت و پز نداریم.

وی اظهارداشت: کسی دیگر به ما قرض نمی‌دهد دیگر نان خالی هم نداریم، موتورم را برای مخارج زندگی فروختم ولی الان دیگر هیچ پولی برای تامین نیازهای اولیه خانواده‌ام ندارم.

امیدواریم مسئولان ارشد استان چاره‌ای برای رفع مشکلات کارگران شهرداری دلفان و سایر شهرستان‌های استان داشته باشند تا دیگر شاهد سفره خالی هیچ کارگری آن هم در ماه مبارک رمضان نباشیم.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی