2:37 1398/01/01

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفتاح رهبر انقلاب ، حضرت ایت الله خامنه ای به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸ و پاسداشت عید نوروز در پیامی با تبریک عید نوروز و میلاد مسعود امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام به هم‌میهنان عزیز و بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان، و با آرزوی سالی توأم با شادی، سعادت، سلامت جسمی و توفیقات روزافزون مادی و معنوی برای ملت ایران، در ارزیابی سال ۹۷، آن را سالی پُر ماجرا خواندند و خاطرنشان کردند: دشمنان در این سال نقشه‌های زیادی برای ایران کشیده بودند، اما ملت ایران به معنی واقعی خوش درخشید و با صلابت و بصیرت و با همت جوانان، آن نقشه‌ها را خنثی کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: سال ۱۳۹۷ تحریمهای شدید و بی سابقه امریکا و اروپا اتفاق افتاد و ملت ایران هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه اقتصادی واکنش محکم و مقتدرانه از خود نشان دادند.

ایشان اظهار داشتند: در عرصه سیاسی راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن نمایانگر آن بود .همچنین مظهر موضع گیری تقابل اقتصادی، افزایش ابتکارات علمی و فنی و افزایش چشمگیر شرکتهای دانش بنیان و افزایش تولیدات زیربنایی داخلی اقتصادی و افتتاح فازهای متعدد گاز جنوب کشور 
و قبل از آن افتتاح فاز  بندر عباس بود.
رهبر انقلاب با  تاکید بر آنکه: در مقابل دشمنی و خباثت دشمنان عظمت و آبروی ملت و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی افزایش یافت؛ بیان کردند:  مشکل اساسی کشور، همچنان مشکل اقتصادی است که در ماههای اخیر مشکلات معیشتی مردم زیاد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: برخی از مشکلات بخاطر مدیریت نارسا درمسائل اقتصادی است که باید جبران شود.
ایشان با تاکید بر آنکه تدابیری اندیشیده شده که باید در طول سال جاری یعنی سال ۹۸ به ثمر برسد و مردم آثار آن را ببینند ؛ مسئله فوری و اولویت کشور را مسئله اقتصادی خواندند.

رهبر معظم انقلاب در مسئله اقتصاد بحث کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم و مشکل کارخانجات ، کم کاری و تعطیلی کارخانه جات  را از مسائل مردم خواندند و اظهار داشتند: آنچه که مطالعه کردم و از نظر کارشناسان استفاده کردم آن بود که کلید این همه توسعه تولید ملی است.  ایشان فرمودند: سال ۹۷ را سال حمایت از کالای ایرانی قرار دادیم که در بسیاری از موارد از سوی مردم اجرایی شد اما امسال مساله تولید مطرح است که باید محور فعالیت قرار دهیم و مقصود خود را در سخنرانی اول سال توضیح خواهم داد.

حضرت آیت الله خامنه ای بیان کردند: تولید که به راه افتد مسائل معیشت و استغنای کشور را در برابر دشمنان حل میکند و هم مشکل اشتغال و ارزش پول ملی را حل میکند که مساله تولید مساله محوری کشور است .

ایشان با تصریح بر آنکه شعار امسال را رونق تولید قرار دادم؛ اظهار داشتند: اگر از اول تا آخر سال انشاءالله به صورت چشمگیر این معنا محسوس باشد ، حل مشکل اقتصادی راه می افتد .

رهبر انقلاب در پایان سلام و صلوات خود را به پیشگاه حضرت ولی عصر عج ابراز داشتند  و دعای آن بزرگوار را برای ملت ایران درخواست کردند همچنین از خداوند متعال سعادت را  برای ملت ایران و تمام ملت هایی که نوروز را گرامی می دارند ؛ مسئلت داشتند.

مطالب پیشنهادی