18:59 1399/01/20

به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری تسنیم ، حجت الاسلام سید حسین مومنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مجازی با خبرنگاران با اشاره به خلا برگزاری اعیاد شعبانیه در جامعه به ویژه نیمه شعبان اظهار داشت: به دلیل امکان برگزار نشدن اعیاد و حضور در خیابان‌ها و تجمعات، سوم شعبان به مناسبت میلاد امام حسین(ع) شهر نورافشانی شد و ندای لبیک یا حسین(ع) از فراز بام‌ها به آسمان برخاست.

وی در ادامه تصریح کرد: در آستانه نیمه شعبان نیز برنامه‌هایی از دو هفته قبل توسط قرارگاه جهادی طلاب برنامه ریزی شده و از مردم دعوت می‌کنیم ساعت 21 امشب با ندای یا صاحب الزمان(عج) ادرکنی بر فراز بام‌ها بیایند تا توسل و احساس نیازمان به حضرت ولی عصر (عج) را عرضه کنیم.

مسئول قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه شهر توسط این قرارگاه نورافشانی خواهد شد، افزود: هدف، زنگ یادآوری است تا علاوه بر روحیه و ایجاد نشاط یک یادآوری برای مردم اصفهان باشد که سال‌های گذشته خیابان‌ها مملو از حضور مردم برای جشن نیمه شعبان بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: همینطور در این زمان بلندگوهای مساجد را فعال و دعای عظم البلا از بلندگوها پخش می‌شود تا این جمع معنوی در کل فضای شهر طنین انداز شود.

حجت الاسلام مومنی حضور در بیمارستان‌ها و عرض خداقوت به کادر درمانی، حضور خودجوش تعدادی از طلاب در بانک انتقال خون، توزیع غذای نذری را از دیگر اقدامات قرارگاه برشمرد و گفت: قدرت ایمان در کشورما با حضور جهادی همه اقشار و در خانه ماندن مردم نشان داد که اسلام یک فرهنگ غنی است و علاوه بر اینکه به بهداشت فردی توجه دارد که نمازهای جمعه را تعطیل، اما حس همدلی بین اقشار جامعه مثال زدنی و ستودنی بود.

وی ادامه داد: یکی از این اقشار طلاب و روحانیون بودند که با راه اندازی قرارگاه جهادی طلاب نزدیک به 700 نفر از طلاب در این مسئله وارد شدند و اقداماتی که جنبه خدمت و خدماتی و اقتضای روحانیت بود را انجام دادند.

مسئول قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: تمام این موارد براساس دستور العمل بهداشتی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و با دقت عمل انجام شده و علاوه بر این موارد تولید محتوای فرهنگی از دیگر اقداماتی بود که در راستای آن کانالی به اسم طاقچه در پیام رسان ایرانی ایتا برای پاسخ به شبهات راه اندازی شد

مطالب پیشنهادی