به گزارش مفتاح، سردار مجتبی فدا با اشاره به برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک در استان اصفهان افزود: این رزمایش با همکاری قرارگاه سید الشهدا (ع)، سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان و بسیج در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای مسلح برای مقابله با بیماری کرونا در حال برگزاری است.

 وی هدف از این رزمایش را گندزدایی و ضدعفونی کلیه مناطق آلوده در سطح شهر عنوان کرد و افزود: تجهیزات جنگ نوین استفاده شده در سال‌های دفاع مقدس پس از بازسازی و تعمیر و همچنین نفربرها، خودروهای آتش نشانی موجود در یگان‌های سپاه، خودروهای مقابله با جنگ نوین و کلیه امکاناتی که می‌تواند برای ضدعفونی و گندزدایی مورد استفاده قرار گیرد، در این رزمایش به کارگیری خواهد شد.

سردار فدا افزود: این رزمایش با حضور یگان های تابعه قرارگاه سید الشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در استان اصفهان، برگزار خواهد شد و بسیجیان استان نیز دوشادوش این رزمندگان حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

300 داروخانه سطح شهر در رصد دانشجویان بسیجی اصفهانی/ توزیع 13 هزار بسته بهداشتی

 

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اضافه کرد: از ابتدای مواجهه با مساله کرونا بسیجیان استان دوشادوش کادر پزشکی در عرصه های پیشگیری، درمان، مقابله با کرونا حضور داشتند.

وی افزود: در این مدت بیش از ۵۰ هزار بسیجی در حوزه مقابله با بیماری کرونا در اصفهان در قالب فعالیت های ضدعفونی، گند زدایی، غربالگری، فعالیت های امدادی و خدمات رسانی، کنترل و نظارت بر تولید ماسک و اقلام بهداشتی از تولید تا توزیع حضور داشته اند.

سردار فدا ادامه داد: همچنین معاونت اطلاعات بسیج استان در جهت مقابله با احتکار موفق به شناسایی چند انبار بزرگ احتکار این اقلام شد که با دستور قضایی نسبت به پلمب و ضبط این اقلام به منظور قرار گرفتن در چرخه صحیح مصرف اقدام شد.

وی گفت: کشف نزدیک به ۵۰۰ جعبه ماسک، ۴۰ جعبه الکل و ۱۸ جعبه دستکش و ماسک غیر بهداشتی بخشی از اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با احتکار مواد بهداشتی در این معاونت بوده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) خاطر نشان کرد: بخشی از نیروهای بسیجی استان درسایر استان‌های دیگر در امر کنترل ورودی و خروجی‌ها و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی حضور دارند.

وی با اشاره به فعالیت کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج گفت: گروه‌های بسیجی خواهر و برادر در این کارگاه‌های خانگی و عمومی تولید ماسک را در دستور کار قرار داده اند.

سردار فدا تصریح کرد: همچنین در یک ماه گذشته بیش از ۶۰ هزار بسته مواد غذایی و معیشتی و هزاران بسته آموزشی و مواد ضدعفونی با کمک خیران تهیه و در مناطق کم برخوردار و در بین افراد آسیب پذیر توزیع شد.

مطالب پیشنهادی