14:15 1397/04/19

 

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  تسنیم، محمد شریعتمداری ظهر امروز در آئین افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا اظهار داشت: فولادمبارکه به صنعت سنگ تا رنگ مشهور است و تمام زنجیره‌های تولید را در اختیار دارد تا در اقتصاد ملی قوت فوق العاده‌ای صورت بگیرد.

 

وی افزود: 7 استان کشور از خدمات مجموعه فولاد مبارکه بهره مند هستند، یکی از مهم ترین کارهای شرکت فولادمبارکه تلاش استفاده از محصولات ساخت داخل است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 2800 واحد صنعتی بزرگ و کوچک تجهیزات مهندسی و صنعتی این صنعت را پشتیبانی و بومی سازی کرده و تکنولوژی‌های روز و توان را تقویت می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: این است که امروز 84 درصد از آن چه که در مجموعه فولادمبارکه به کار گرفته می شود به دست صنعت گران این مجموعه رخ داده است.

 

شریعتمداری خاطرنشان کرد: باید 55 میلیون تن فولاد تا سال 1404 در کشور تولید کنیم که در این راستا فولاد مبارکه گام های بسیار خوبی برداشته است و ١ درصد از تولید ناخالص داخلی و 5 درصد از سهم ارزش افزوده که سهم فولاد بوده جز فعالیت های این مجموعه بزرگ است.

 

وی گفت: یک هفتم میزان دریافت آب در وضعیت کم آبی توسط فولاد استفاده می‌شود که تلاش می‌کنیم سهم فولاد مبارکه در ایجاد زیرساخت‌های آب که سایر منطقه را در بر می‌گیرد تحقق یابد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: 3 هزار و 800 میلیارد تومان منابع از مجموعه فولاد به صورت اعلام نشده‌ای تحت عنوان عدم دریافت کالا در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به سرانه مصرف فولاد خام به میزان 230 کیلوگرم گفت: با افزایش سرانه مصرف به 400 کیلوگرم باید بتوانیم تمام بندهای فولادی را در اختیار داشته و تا سال 1404 به 15 میلیون تن تولید برسانیم.

 

شریعتمداری خاطرنشان کرد: سهم 34 میلیون تنی تا امروز در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این در حالی است که سال 92 سهم تولید 23 میلیون تن بود که رکورد خوبی در این زمینه به دست آمده است.

 

وی با بیان اینکه 8 میلیارد یورو سرمایه گذاری، ظرفیت تولید فولاد خام کشور است، گفت: تأمین زیرساخت‌های این بخش در ریل‌گذاری نیازمند 6.5 میلیارد یورو است و 4 میلیارد یورو در زمینه برق رسانی نیاز داریم که باید تأمین شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حوزه معدن با شناسایی دقیق و اکتشافات کامل به زودی به ذخیره سنگ آهن خوبی در کشور دست پیدا می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه در سال 2017 در کشور 22 درصد رشد فولاد را شاهد بودیم، گفت: در صورتی که این مقدار در جهان 6 درصد بود، همچنین شمش فولاد 4.7 میلیون تن و رشد 7 درصدی محصولات فولادی در 3 ماهه نخست سال، 11 درصد بوده که نشان دهنده پویایی در صنعت فولاد است.

 

شریعمداری افزود: از نمونه‌های مهم اقتصاد مقاومتی صنعت فولاد است که توانستیم در این راستا تولید مازاد را کنترل کرده و رشد را افزایش دهیم و تعادل در بخش‌های مختلف زنجیره فولاد را ایجاد کنیم، از این رو کشور در مقابل صادرات بیمه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: به رغم همه تلاش‌های مخرب، سربازارن غیور کشور اجازه نمی‌دهند به بدنه صنعت کشور آسیب وارد شود، بیش از 230 صنعت خوابیده، احیا شده است اما در برخی از قسمت‌ها با کمبودهایی مواجه هستیم.

 

 

مطالب پیشنهادی