20:42 1399/12/17

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حکمی سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسین هوشی سادات را به سمت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه منصوب کرد. اگرچه این تغییر در نگاه اول شاید یک جابجایی مسولیتی معمول در یک نهاد باشد، ولی از جهاتی حاوی ۴ پیام مهم بود که باعث شد این خبر به تیتر یک رسانه ها بدل شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در حکمی سردار هوشی سادات را جایگزین سردار محمد، در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) کرد. اگرچه این تغییر در نگاه اول شاید یک جابجایی مسولیتی معمول در یک نهاد باشد، ولی از جهاتی حاوی ۴ پیام مهم بود که باعث شد این خبر به تیتر یک رسانه ها بدل شود:

۱- این تغییر در شرایطی رخ داد که چند ماهی است شائبه حضور محمد در رقابت های انتخاباتی ۱۴۰۰ مطرح است و این اتفاق می تواند پایانی بر گمانی زنی ها و تایید حضور ایشان در این رقابت سیاسی باشد.

۲- این تغییر شائبه دخالت سپاه در انتخابات را رد کرد و نشان داد این نهاد انقلابی برخلاف جریان سازی رسانه ای، طبق اصول بنیادین خود، به دنبال حضور در رقابت های سیاسی نیست.

۳- این تغییر نشان داد فعالیت های سعید محمد که از چند ماه پیش با بهره گیری از مفهوم «دولت جوان انقلابی» که اخیرا در گعده های جوانان اصولگرا مطرح است، رنگ و بوی کاملا انتخاباتی داشته و باید در روزها و ماه های آینده منتظر اکت های بیشتری از طرف او و حامیانش باشیم.

۴- این تغییر، پیامی هم به هئیت تصمیم گیر اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ داشت مبنی بر اینکه، دنبال کنندگان مفهوم دولت جوان انقلابی (که به نظر در فهم این موضوع تا حد زیادی با خطا روبرو هستند)، چالش جدی برای رسیدن به وحدت اصولگرایان برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهند بود.

مطالب پیشنهادی