به گزارش مفتاح سیدعلیرضا مروجی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سلامت محور همه چیز حتی عروج است، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت نمونه‌ای از اهمیت دادن دولت به موضوع سلامت است که بر اساس آیات و روایات نیز به اهمیت موضوع سلامت اشاره شده و بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بهبود وضعیت حاشیه‌نشینان را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه هشت منطقه به عنوان مناطق حاشیه نشین شهری شناسایی شد و ۱۳ درصد از جمعیت حاشیه نشین منطقه کاشان از اتباع بیگانه هستند، افزود: بر همین اساس با معرفی مناطق حاشیه نشین منطقه کاشان تمام تلاش خود را در راستای جذب امکانات به کار گرفتیم و توانستیم برای ۸۶ هزار نفر یعنی ۲۵ درصد جمعیت شهری امکانات مهیا کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ابراز داشت: بر اساس تلاش‌های صورت گرفته بیشترین خدماتی که ارائه شده به مردم مناطق یحیی آباد و مسکن مهر کاشان بوده است و در تلاش هستیم تا با برنامه‌های پیش بینی شده تمامی مردم مناطق حاشیه نشین از حداقل یک خدمت بهره مند شوند.

وی از ترمیم سه واحد درمانی، اجاره دو واحد به منظور ارائه خدمات درمانی و ساخت سه واحد ارائه خدمات درمانی در مناطق حاشیه نشین منطقه کاشان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پنج هزار نفر در سال گذشته از مشاوره رایگان تغذیه و ۴۴ هزار نفر نیز از آموزش‌های اجتماعی بهره بردند.

مروجی تاکید کرد: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته بیماری‌هایی که مردم مناطق حاشیه نشین با آنها درگیر هستند، شناسایی و اقدامات متقابل در راستای مبارزه با این بیماری‌ها انجام شده است.

مطالب پیشنهادی