19:06 1397/11/16

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، محمد اعتدادی  که به تازگی سکاندار آموزش وپروش استان شده است، در نشست خبری عمل کردن به سند تحول بنادین را نقشه راه و فصل الخطاب سیستم مدیریتی عنوان کرد که قرار است سیاست های مدیریتی بر اساس این سند شکل بگیرد.

 

وی در ادامه به مشکل کمبود نیرو که سالهاست سیستم اموزش وپرورش با آن دست وپنجه نرم می کند اشاره داشت و گزارش داد که در سال تحصیلی جدید با کمبود 13 هزار نیرو روبرو شده است. که با بکارگیری بازنشستگان وفراخوانی بازنشستگان وحق التدریس ها و خرید خدمت توانسته اند اوضاع را مدیریت کنند.

طبق گزارش معاون پشتیبانی آموزش وپروش 965 نفر از دانشگاه فرهنگیان، 711 نفر مدیر ومعاون ومربی پرورشی ، 1700نیروی پیش دبستانی، 124 نفرکاهش نیروی تخصصی واستفاده  در سیستم، 330 نفر سرباز معلم، 5056 نیروی بازنشسته به صورت حق التدریس، 304 برون سپاری و 2478 خرید خدمت تنوعی از معلمانی را تشکیل می دهند که در سال تحصیلی جدید جبران کمبود نیرو را برای آموزش وپروش داشته اند.

اعتدادی در خصوص مشکلات نیروهای خرید خدمت و بیمه نشدن این نیروها والبته رعایت نشدن شان این معلمان گفت: تکریم مقام معلم تنها یک شعار نیست وما پای حرفمان هستیم و اجازه نمی دهیم این اتفاق در هیچ سطحی رخ بدهد.

 

بنا به گفته مدیر کل آموزش و پرورش در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۵۳ هزار دانش آموز تبعه داریم که ۱۷ هزار نفر از این افراد فاقد مدرک هویتی هستند که تلاش شده پوشش آموزشی به این اتباع انجام شود.

 

اجرای برنامه مدرسه محوری و واستفاده از مدیران تحول گرا از برنامه سند تحول بنیادین آموزش وپروش است که بنا به گفته وی برنامه ریزی ها وسیاست ها براین اساس انجام شده است.

 

 

اعتدای با اشاره به تعطیلی یکی از واحدهای آموزشی به دلیل فرسودگی را یکی از مشکلات امروز آموزش وپروش بیان کرد واعلام کرد در حال حاضر یک سوم مدارس استان اصفهان فرسوده است و این فرسودگی نه تنها در مناطق محروم که در دل شهر اصفهان وجود دارد. وی در ادامه به کمک خیرین برای جبران این فرسودگی اشاره داشت و گفت دستمان را به سوی خیرین دراز می کنیم تا به کمک بیایند تا این معضل به راحتی حل شود.

امروز حل همه مشکلات امکان پذیر نیست و مسایل آموزش و پرورش مسایل کلان جامعه بوده واعتبارات برای حل این نوع مشکلات نیزملی است. اختیاراتی هم به آموزش و پرورش های استانی داده می‌شود اما برای حل مسایل علاوه بر اختیارات باید بستر اجرا وتامین مسایل مالی هم فراهم باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص تنوع مدارس گفت: مدارس شاهد، هیئت امنایی، غیر دولتی، تیز هوشان و موارد دیگر وجود دارد و سیاست آموزش و پرورش بر تعدیل تنوع مدارس است و انجام این کار آغاز شده که حذف آزمون مدارس نمونه دولتی از جمله افدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

 

وی با اشاره به تشکیل ستاد مسافران نوروزی اظهار کرد: امسال هم مثل سنوات گذشته ستاد مسافران نوروزی را خواهیم داشت و مدارس استان اصفهان از میهمانان همکار فرهنگی سایر استان استقبال می کنند و هزار و ۲۶۰ مدرسه و ۱۲ هزار و ۷۶۰ کلاس برای سرویی دهی درگیر بحث اسکان مسافران همکاران فرهنگی در استان خواهیم بود.

وی در خصوص اعتراضات برخی از معلمان و حواشی مربوط به آن گفت: این اعتراضات زمینه معیشتی دارد و هیچ گونه مساله سیاستی ندارد و هیچ معلمی هم به این خاطردستگیر نشده است.

مطالب پیشنهادی