13:24 1397/02/08

گزارش بانک مرکزی از ارزانی و گرانی مواد غذایی؛ گوشت قرمز همچنان می تازد

 

به گزارش  مفتاح و به نقل از خبرگزاری صداو سیما ، بانک مرکزی گزارش خُرده فروشی مواد خوراکی را برای هفته منتهی به ۳۱ فروردین امسال اعلام کرد که بر همین اساس نرخ لبنیات، برنج، گوشت قرمز و قند و شکر نسبت به هفته قبل از آن ثابت اما نرخ تخم مرغ ۳.۹ درصد، حبوب ۰.۳ درصد، میوه های تازه ۱.۱ و سبزی های تازه ۲.۵ درصد کاهش یافت.

همچنین نرخ گوشت مرغ ۲.۱ درصد، چای ۲.۵ درصد و روغن نباتی ۰.۱ درصد افزایش داشته است.

 

لبنیات و تخم مرغ

 

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای پنیر غیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۰.۲ درصد افزایش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل ۳.۹ درصد کاهش یافت و شانه ای ۱۲۶ هزار تا ۱۵۰ هزار ریال فروش می رفت.

 

برنج و حبوب

 

در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک ثابت بود و بهای برنج داخله درجه دو معادل ۰.۳ درصد افزایش داشت. در گروه حبوب قیمت نخود بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام بین ۰.۲ درصد تا ۰.۷ درصد کاهش یافت.

 

میوه ها و سبزی های تازه

 

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای سیب قرمز معادل ۴.۷ درصد، سیب زرد ۱.۲ درصد، پرتقال درجه یک ۲ درصد و نارنگی ۳.۲ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام بین ۱.۳ درصد تا ۱۳.۶ درصد کاهش داشت. در گروه سبزی های تازه قیمت سیب زمینی معادل ۴.۵ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام بین ۰.۸ درصد تا ۵.۹ درصد کاهش یافت.

 

گوشت قرمز و گوشت مرغ

 

در هفته مورد گزارش بهای گوشت مرغ معادل ۲.۱ درصد افزایش داشت. بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود.

 

قند، شکر، چای و روغن نباتی

 

در این هفته قیمت قند، شکر و انواع روغن نباتی جامد ثابت بود و بهای چای خارجی معادل ۲.۵ درصد و روغن نباتی مایع ۰.۱ درصد افزایش یافت.

مطالب پیشنهادی