18:26 1399/07/02

به گزارش مفتاح و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان ، حجت‌الله غلامی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری پنجاهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: این گشت با همکاری نیروی انتظامی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و نیروی مقاومت بسیج راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: گشت مزبور موظف است با حضور در مجامع، بازار و رصد فعالیت اقشار و اصناف مختلف به مُتخلفان و ناقضان موازین بهداشتی تذکر دهد.

معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: همچنین مجمع خیرین بهداشت و درمان بمنظور جذب خیرین حوزه بهداشت و درمان و مقابله با بیماری کرونا و تامین کمک‌های نقدی مورد نیاز فعال خواهد شد.

غلامی خاطرنشان کرد: نظارت بر بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها بصورت جدی دنبال و هر شب برای کاهش حضور مردم در این مکان‌ها، میزان سرویس‌دهی در آنها کاهش می‌یابد.
وی ادامه داد: نظارت جدی بر رستوران‌ها و فست‌فوتی‌ها نیز اعمال و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد و رستوران‌ها تنها با رعایت فاصله اجتماعی و اغذیه فروشی‌ها و فست‌ فوت ها بصورت بیرون‌بَر امکان فعالیت خواهند داشت و اجازه توزیع غذا در مکان‌های سرپوشیده را ندارند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا افزود: همچنین بنزین زدن در جایگاه‌های سوخت تنها توسط متصدیان آن انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: دورکاری کارمندان تنها با نظر مدیران مربوطه و مشروط به انجام امور محوله و تعلیق نشدن امور ارباب رجوع در ادارات صورت می‌گیرد.

غلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در باره تبعیت از موازین بهداشت و تصمیمات ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: متولیان امر برای ممانعت از پیاده‌روی اربعین چه در درون شهرها و چه بیرون از آن برنامه‌ریزی خواهند کرد و امسال هیچگونه راهپیمایی چه در امامزاده محمد خمینی شهر و چه در امامزاده جعفر جنب فرودگاه شهید بهشتی و امثال آن امکان برگزاری ندارد.

وی با اشاره به برگزاری نماز جمعه در برخی شهرهای استان تصریح کرد: با هماهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در باره تعطیل شدن این مراکز نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.
غلامی گفت: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد از دانش‌آموزان استان بصورت حضوری فعالیت می‌کنند و سایر آموزش‌ها بصورت غیرحضوری است.

وی با اشاره به ارائه آمار و اطلاعات غیرکارشناسانه توسط برخی از دستگاه‌ها تاکید کرد: ارائه آمار بیماران کرونایی تنها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام خواهد شد.تعداد بازدید:۴۸

مطالب پیشنهادی