18:37 1397/12/14

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، محمد رضا متین پور مدیر کل  کمیته امداد امام خمینی، زاویه مهم کمیته امداد را تلاش برای اشتغال زایی دانست وگفت: نباید کمیته امداد را فقط به صدقه گرفتن شناخت. مردم باید بعد اشتغال زایی کمیته امداد را بشناسد و هنوز جامعه کمیته امداد  را با این دید نمی بیند.

وی در سالروز چهل سالگی تاسیس کمیته امادا امام خمینی (ره) گفت:  سال روز تاسیس کمیته امداد میمون است واین اولین دستور تشکیلاتی حضرت اما بود که نشان می دهد که توجه امام وانقلاب  به محرومان است. امیدواریم در چهل سالگی تشکیل کمیته امداد این سازمان را به خوبی بشناسند.

وی مشارکت مالی مردم و ایجاد اشتغال را دو سرفصل خدماتی در کمیته امداد عنوان کرد وافزود: خدمات ما در قالب حمایتی و توانمند سازی است. در کنار آن خدمات فکری و فرهنگی وراه  درست زندگی کردن را نیز به مددجویان آموزش می دهیم.

وی کمیته امداد را مقصر افزایش ممدجویان ندانست وگفت: کمیته امداد

تولید کننده فقر نیست. ما مثل بیمارستان هستیم. اگر سرمان شلوغ  است ما بیماری ایجاد نکردیم، دیگران باعث افزایش فقر هستند. و ما در تولید فقیر نقشی نداریم.

بنا به گفته متین پور 105 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد است  که ماهیانه 25 میلیارد تومان به این مددجویان مستمری پرداخت می شود که متوسط پرداخت به هر خانواده 250 تومان در ماه است.

مدیر کل کمیته امداد اصفهان از پرداخت یک ماه مستمری به عنوان عیدی به مددجویان خبر داد وگفت: در سال جدید مستمری مددجویان هم  20 درصد افزایش خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: در سال جاری نه میلیارد تومان برای خرید و ساخت و تعمیرات مسکن 600 خانواده هزینه شده است.

 

پرداخت وام ازدواج به مددجویان، 4 میلیون برای دخترها و دو میلیون به پسرها، کمک به تحصیل  18هزار دانش آموز و دانشجو از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی است که برای مددجویان انجام می شود.

 

بنا به گفته متین پور روش درمان مددجویان  به سبک پزشک خانواده است و هر مددجو با کارت به پزشک معتمد مراجعه می کند و روند درمانش را ادامه می دهد.

متین پور در خصوص این طرح گفت: در این طرح دفترچه درمان وجود ندارد. طرحی که دولت سالها به دنبال اجرای آن است و هنوز موفق به انجام آن شده است. سالهاست در کمیته امداد اجرا می شود وثمرات بسیار خوبی داشته است و از هزینه های زاید جلوگیری کرده است.  

کمیته امداد 11هزار زن سرپرست خانواده را تحت پوشش بیمه بازنشستگی برده است تا در آینده بتوانند از حقوق بازنشستگی بهره مند شوند.

تلاش برای  خودکفایی و اشتغال زایی مددجویان از دیگر خدمات کمیته امداد اصفهان است که متین پور شعار کمیته امداد را یاد دادن ماهیگیری عنوان کرد وافزود:  برای دریافت وام اشتغال هر مددجو با یک مددکار مواجه می شود و اشتغال زایی برایشان فعال می شود.

مددجو استعداد سنجی می شود و در ادامه کسب مجوز برای اشتغال و کمک اقتصادی انجام می شود.  وام اشتغال یک جا پرداخت نمی شود وبه صورت مرحله ای وبررسی وضعیت شغل داده می شود و وقتی کار شروع شد تا سه سال نظارت و حمایت داریم.

وی در ادامه افزود: حمایت ما در ادامه کار تا سه سال شامل حال مددجویان می شود  تا وقتی که درآمد مددجو به حداقل درآمد اداره کار برسد و از حمایت خارج می شوند و سالانه ده درصد از مددجویان خارج شدند. اما متاسفانه ما امسال آمار را کاهش ندادیم و سی درصد هم افزایش دادیم. و 21هزار خانواده در استان اصفهان زیاد شدند.

 

وی با تاکید  بر اینکه  حقوق کارمندان از صدقات نیست وهزینه ها از محل دیگری تامین می شود گفت: تمام کمک ها وصدقات در محل خودش هزینه می شود و حتی به شهر همجوار هم نمی رود.

وی در خصوص برگزاری جشن عاطفه ها در مدارس گفت: امسال 500 هزار پاکت چاپ و تحویل مدارس شد تا به دانش آموزان بی بضاغت در مدارس کمک کنند و کل کمک های جمع آوری شده در همان مدرسه هزینه می شود.

مطالب پیشنهادی