به گزارش مفتاح، محمد صافی دستجردی در این خصوص اظهار داشت: مردم این استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور در کنار مسئولان و کادر درمانی و پزشکی قرار گرفتند و کمک‌های بسیاری را در بخش‌های سلامت، تولید و اقتصاد به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتند.

وی گفت: مردم،خیرین، واحدهای اقتصادی، صنعتی و صنفی مانند اتاق بازرگانی، اصناف، صنایع مختلف، فولاد مبارکه، سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها)، شرکت‌ها و گروه‌های داوطلب و جهادی از پانزدهم اسفند تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به حساب‌های بانکی هدایای خیرین و مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واریز کردند که برای رفع نیازهای مصرفی و تجهیزاتی هزینه خواهد شد.

آقای صافی با اشاره به اینکه از محل این کمک‌های نقدی، اقلام بهداشتی و حفاظتی و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و نقاهتگاه‌های استان اصفهان خریداری می‌شود، ادامه داد: برخی از اقلام نیز بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی به‌طور مستقیم توسط خیرین و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تهیه و تامین شده است.

 

وی از جمله اقلام پر مصرف برای مقابله با بیماری کرونا را انواع ماسک‌های N۹۵، سه لایه و جراحی، انواع لباس‌های حفاظتی، کفش و کلاه استاندارد، کاوِر، عینک، گان یک بار مصرف و جراحی و مواد ضد عفونی کننده و شوینده عنوان کرد.

آقای صافی برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی و درمانی مورد نیاز استان برای توسعه ضروری کمی و کیفی خدمات را ونتیلاتور (اکسیژن ساز)، بای پپ و پلاسما، پمپ ضد آمبولی، تشک مواج و تخت آی سی یو برشمرد و گفت: برخی از تجهیزات مورد نیاز باید از خارج از کشور تامین و خریداری شود که این کار با هماهنگی هیات امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از محل تخصیص ارز دولتی انجام می شود.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل دارند گواهی لازم برای سازمان مالیاتی کشور به‌عنوان هزینه سال مالی آنها صادر شود می توانند با ارایه مدارک پس از پرداخت کمک مالی به شماره حساب‌ هدایای خیرین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای دریافت این گواهی به دفتر مشارکت‌های اجتماعی مراجعه کنند.

وی افزود: دولت و قانونگذار این مجوز را به وزارت اقتصاد و دارایی داده است که هزینه‌هایی که صرف درمان بیماران کرونا می شود، به عنوان هزینه سال مودیان مالیاتی در نظر گرفته شود.

آقای صافی با اشاره به کمک‌هایی که به خانواده بیماران مبتلا به کرونا می‌شود توضیح داد: برای آرامش خاطر این افراد در صورتیکه به مددکار اجتماعی اعلام شود نگران تامین نیاز خانواده‌های خود در روزهای بستری هستند، سبد کالا شامل مواد غذایی و نیازهای یک ماه توسط خیرین، سمن‌ها، اداره اوقاف و گروه‌های داوطلب تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون نزدیک به یکهزار و یکصد بسته غذایی بین خانواده بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان توزیع شده است.

وی با قدردانی از همراهی مردم استان اصفهان که حوزه سلامت را یاری کردند، گفت: اتحاد، یکپارچگی و مشارکت در این مقطع زمانی بیش از پیش در بین مردم نهادینه شد.

بیشتر بخوانید

هرگونه تردد بین شهری تا ۲۳ فروردین مشمول جریمه و توقیف خودرو است

آقای صافی بیشترین کمکی که مردم در این شرایط می‌توانند داشته باشند را عمل به توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا خواند و تاکید کرد: این کار باعث کاهش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می شود که در خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم موثر است.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به کمک‌هایی که در این مدت برای آموزش، پیشگیری از بیماری و ضد عفونی کردن بخش‌های عمومی شهرها و روستاها و برپایی نقاهتگاه‌ها توسط مردم، گروه‌های داوطلب و جهادی، دستگاه‌های اجرایی، خیریه‌ها، سمن‌ها و هلال احمر انجام شد، تاکید کرد: برخی از تولیدکنندگان، صنایع و شرکت‌های دانش بنیان نیز خط تولید خود را تغییر یا میزان تولید را افزایش دادند.

 

توزیع بیش از ۱۵۰ هزار بسته بهداشتی و آموزشی

وی به توزیع بیش از ۱۵۰ هزار بسته بهداشتی و آموزشی با هماهنگی و کمک شهرداری اصفهان، گروه‌های داوطلب، خیرین و سمن‌ها در محله‌های آسیب پذیر آشا ه کرد و از مردم، خیرین، سازمان های مردم نهاد، شرکت ها و صنایع مختلف خواست که برای ارایه خدمات بیشتر و بالا بردن سطح کیفی خدمات با کمک بیشتر به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آن را در این امر بیش از پیش یاری کنند.

آقای صافی با تاکید بر اینکه وضعیت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در استان اصفهان با توجه به اقدام‌های پنج سال گذشته مناسب است، تصریح کرد: درخواست کمک از مردم با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر برای رفع آسیب‌های ناشی از کرونا صورت می‌گیرد و به معنای کمبود شدید نیست.

وی افزود: افرادی که تمایل به همراهی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای مقابله با بیماری کرونا دارند می‌توانند کمک نقدی خود را به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۸۹۸۱۰ نزد بانک رفاه کارگران شعبه دانشگاه علوم پزشکی حساب هدایای خیرین و مشارکت اجتماعی یا شماره حساب ۳۴۹۸۱۳۶۶ با شناسه واریز ۲۲۲۷۱۳۳۴۹۸۱۳۶۶۰۸۸ به نام هدایای مردمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واریز کنند.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه برخی از بیمارستان‌ها نیز دارای شماره حساب خیریه مختص به خود هستند، خاطرنشان کرد: افرادی که برای مالیات نیاز به گواهی دارند باید کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز کنند.

مطالب پیشنهادی