14:05 1395/10/11
به تماس‌های ناشناس اعتماد نکنید
به گزارش مفتاح، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کلاهبرداری با استفاده از تماس تلفنی و کارت بانکی در استان اصفهان خبر داد.

حسین حسین‌ زاده صبح امروز در گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: پنجشنبه هفته گذشته با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان، رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید نشست صمیمانه‌ای برگزار شد.

وی با بیان این که در گذشته نیز تعامل میان پلیس و جامعه علمی وجود داشته است، افزود: برای مأموریت‌هایی که پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاصی دارد، با اساتید دانشگاه‌های اصفهان، خمینی‌شهر و دهاقان تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به یکی از آخرین شیوه‌های شیادان اشاره و عنوان کرد: کلاهبرداران در روزهای تعطیل و نیمه تعطیل با استفاده از عملیات‌های بانکی اقدام به تخلف می‌کنند.

وی اضافه کرد: علی‌رغم توصیه‌هایی پلیس در این زمینه که به افراد غریبه اعتماد نکنند، در روز گذشته دو مورد در سطح استان گزارش شد که افراد ناشناس با تماس تلفنی اعلام می‌کنند که شخص در مسابقه یا قرعه‌کشی بانک برنده شده است.

حسین‌زاده ادامه داد: سپس از مال باخته می‌خواهند که به پای عابر بانک رفته و به این شیوه پول را از حساب فرد به حساب خود منتقل می‌کنند؛ روز گذشته در یک فقره به این شکل 15 میلیون تومان از شهروندی کلاهبرداری کردند.

وی خطاب به شهروندان توصیه کرد: تلفن‌های ناشناسی که دعوت می‌کنند برای دریافت جایزه به پای عابر بانک بروید همگی کلاهبرداری محض است و شهروندان در صورت مشاهده مواردی از این دست را به پلیس گزارش دهند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با بیان این که برای ایستگاه‌های امنیت و سلامت در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: قصد داریم همچون سال‌های قبل ایستگاه‌های امنیت و سلامت را در کنار جاده‌های اصلی و فرعی در ایام نوروز داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: از هم استانی‌ها در خواست می‌کنیم در مکان‌هایی که می‌توانند در کنار جاده محصولات فرهنگی و هنری خود را ارائه کنند؛ پلیس و راهداری آمادگی لازم را دارند تا متقضایان را پذیرش کرده و از ظرفیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایستگاه‌های امنیت و سلامت برای میزبانی از مهمانان نوروزی استفاده کنند.

حسین‌زاده با تأکید بر این که 35 درصد از تلفات جاده‌ای به دلیل خواب آلودگی است، گفت: این ایستگاه‌ها از حوادث این چنین جلوگیری می‌کند؛ علاقمندان می توانند با شماره 2184111 تماس حاصل کنند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی