به گزارش مفتاح، سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت : افراد سودجو براي جلب اعتماد قربانيان اقدام به معرفي شماره پيامکي کرده و پس از جلب اعتماد صاحب تلفن همراه طي چند مرحله نيات مجرمانه خود را عملي مي کنند، اين درحالي است که پيامک هاي ارسالي توسط اين کلاهبرداران از طريق سيم کارت هاي فاقد هويت و پيامک هاي بدون نام و نشان اينترنتي ارسال مي شود.

وي افزود: شهروندان در هنگام پرداخت وجه حتماً تنها به شماره حساب‌هاي رسمي و اعلام شده،  نذورات و کمک‌هاي خود را واريز و به ساير شماره حساب‌هايي که مورد تأييد هيچ سازماني نيستند توجه نکرده و موضوع را سريعاً به پليس اعلام نمايند.

رئيس پليس فتای استان اصفهان عنوان داشت: با تشکيل پرونده قضايي تاکنون حساب هاي بانکي افرادي که از اين طريق از شهروندان کلاهبرداري کرده بودند مسدود و شناسايي ساير متهمان نیز در دستور کار کارشناسان این پليس قرار دارد.

سرهنگ مرتضوی  در پايان خاطر نشان کرد: شهروندان مي توانند تخلفات صورت گرفته در فضاي مجازي را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري لينک ثبت گزارش هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.

مطالب پیشنهادی