14:48 1399/07/01

به گزارش مفتاح وبه نقل از پايگاه خبري پليس سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي"  گفت : با توجه به شيوع ويروس کرونا و تعطيلي مدارس، بیشتر والدين نگران اُفت تحصيلي فرزندان خود هستند و براي جبران آن هم به دنبال کلاس‌هاي خصوصي می روند  که بتواند عقب افتادگي فرزندانشان را جبران کنند.

وي با بیان اینکه مجرمان سایبری در کمین هستند تا از هر فرصتی برای سرکیسه کردن مردم و عملی کردن نقشه های خود بهره ببرند اظهار داشت: در این میان  بخشي از تبليغات کلاس‌هاي آنلاين خصوصي از سوي مجرمان سايبري طراحی  و هدف آنها هم سوءاستفاده‌هاي مالي و اخاذي از شهروندان است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در زمان ثبت نام فرزندان در کلاس‌هاي تخصصي آنلاين، کلاهبردار از کاربران مي‌خواهد که مبالغ ناچيزي را به عنوان پيش ثبت نام واريز کنند، سپس با هدايت کاربران به صفحات و درگاه‌هاي جعلي اطلاعات حساب‌ بانکي کاربران را سرقت و حساب آنان را خالي مي‌کند.

به گفته سرهنگ مرتضوي،  جمع‌آوري اطلاعات خانواده و دانش آموزان از ديگر موارد سؤاستفاده مجرمان سایبری است که به دنبال آن اخاذي از خانواده يا دانش آموز صورت می گیرد.

رئيس پليس فتا استان اصفهان تصریح کرد:  خانواده‌ها مي‌توانند علاوه بر استفاده از ظرفيت فضاي مجازي با استفاده از روش‌هاي مختلف مانند کتاب‌ها و سی دی هاي کمک آموزشي و مواردي از اين قبيل به جلوگیری از اُفت تحصیلی فرزندانشان کمک کنند ضمن اینکه براي استفاده از کلاس‌هاي آنلاين حتماً از مؤسسات معتبر و شناخته شده درخواست خدمات کنند و مراقب باشند اطلاعات محرمانه و خصوصي خود و فرزندانش را در اختيار افراد غریبه  نگذارند.

مطالب پیشنهادی