16:49 1398/08/02

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح،  سردار حسین اشتری شامگاه چهارشنبه میهمان اصفهان بود تا در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی نیروی انتظامی استان اصفهان، شرکت کند. وی در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی وافتتاح ساختمان جدید پلیس راه و فتا با اشاره به افتتاح  19 پروژه عمرانی نیروی انتظامی استان اصفهان مجموعاً به ارزش 32 میلیارد تومان هدف را خدمت‌رسانی بهتر و ارتقای آرامش و امنیت مردم عنوان کرد.

 

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با داشتن نیروهای فنی و خدمت‌گذار، با رویکرد جهادی در حال انجام وظیفه است، گفت:  اما هر میزان که تجهیزات فنی ناجا ارتقا پیدا کند خدمت‌رسانی نیز بهبود خواهد یافت، البته با توان موجود نیز پیشرفت‌های خوبی در استان اصفهان داشته‌ایم.

اشتری در این نشست کوتاه به پلیس امنیت اقتصادی هم اشاره داشت و و کشف 20 پرونده بزرگ و بیش از 300 پرونده را دستاورد این پلیس عنوان کرد وافزود: این پرونده ها به محاکم قضایی معرفی شدند. در سال گذشته نیز افرادی توسط پلیس امنیت اقتصادی شناسایی و محاکم قضایی معرفی شدند. قرار است پلیس اقتصادی در 14 کمرگ مستقر خواهد شد وامیدواریم اتفاق خوبی رخ بدهد.

 

وی با اشاره به هدف هوشمندسازی پلیس تصریح کرد: یکی از الزامات وشمندسازی، داشتن نیروهای فنی، متعهد و متخصص و الزام دیگر زیرساخت‌های فنی و استفاده از فناوری و تجهیزات روز به همراه بانک‌های اطلاعاتی است که در این مسیر پیش‌بینی می‌کنیم تا سال 1400 به جایگاه مناسبی دست پیدا کنیم.

 

 

اشتری در خصوص ایام اربعین گفت: در ایام اربعین نیروی انتظامی وظیفه امنیت و تسهیل عبور و مرور زائران را بر عهده داشت. در این ایام  بیش از 2 میلیون گذرنامه و دفترچه تردد موقت برای زائران صادر شد وتعداد گیت‌های فعال افزایش پیدا کرد.

 بنا به گفته فرمانده ناجا در ایام اربعین مقایسه آمار تصادفات جاده ای کاهش 11 درصدی تصادف در ایام اربعین را نشان داد، این در حالی است که آمار استفاده از خودروی شخصی 20 درصد افزایش پیدا کرده بود.

 

بنا به گفته سردار اشتری،  آمار عبور زائران از مرزهای کشور با افزایش 74 درصدی روبرو بود اما ، مدت زمان عبور یک فرد از گیت گذرنامه 3 ثانیه و کمتر اندازه‌گیری شده  و تأخیرهای احتمالی در طول مسیر یا ناشی از آماده نبودن طرف عراقی بود که منجر به کندی عبور و مرور زائران می‌شد.

 

وی اما گفت که  بیش از 50 درصد اطلاعاتی که نیروی انتظامی در حوزه آسیب‌های اجتماعی کسب می‌کند بر مبنای گزارشات مردمی است و با تاکید بر نقش موثر مردم در کشف جرم گفت:  پیگیری‌ها 15 درصد افزایش پیدا کرده است اما بسیاری از این جرائم ریشه در موضوعاتی دارد که همکاری سایر مسؤولان را می‌طلبد.

 

 

وی در ادامه تاکید کرد برای کاهش تصادفات جاده ای برنامه کاهش 12 درصدی را هدف‌گذاری کرده اند واضافه کرد:  امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به این آمار نزدیک شویم، شایان ذکر است تعداد وسایل نقلیه و حجم سفرها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده، اما توانستیم به رشد قبلی را متوقف و سالانه چند درصد کاهش دهیم.

 

وی تأکید کرد: بیشترین نیاز کشور در موضوع تصادفات جاده‌ای زیرساخت‌ها، ایمن بودن خودروها و فرهنگ رانندگی است، اگر این سه شاخص به طور مناسب ارتقا پیدا کنند شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

 

وی در ادامه به نقش موثر  وزارت راه و شهرسازی در اصلاح زیرساخت‌ها و هوشمندسازی کنترل خودروها اشاره داشت وافزود:  نقاط حادثه‌خیز به صورت رسمی به وزیر مربوطه اعلام و به استان‌ها ابلاغ شده است، سامانه سپهتن که روی اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و تانکرها اجرا شده توانسته تا حدی از تصادفات جاده‌ای جلوگیری کند، البته اجرای این طرح کامل نیست و نقص‌هایی دارد.

 

فرمانده ناجا در پایان خاطر نشان کرد: هر دو مجموعه پلیس راه و وزارت راه و شهرسازی به دنبال تفویض اختیارات به استان‌ها هستند و با اقدامات انجام شده تصادفات جاده‌ای در استان اصفهان 13 درصد کاهش پیدا کرده است.

مطالب پیشنهادی